Apstiprinātas vienotas prasības autoceļu un ielu būvniecības kvalitātei Latvijā

Latvijas valdība otrdien, 15.janvārī, apstiprinājusi Ministru kabineta (MK) noteikumu projektu, kura mērķis ir nodrošināt publisko līdzekļu racionālu izmantošanu autoceļu un ielu būvniecībā.

Projektā Valsts un pašvaldību autoceļu un ielu būvniecības kvalitātes vispārīgās prasības tiek precizēts spēkā esošajā būvniecības regulējumā ietvertās būvniecības kvalitātes prasības, kas attiecas uz autoceļiem un ielām, tajā skaitā tiltiem.

Vienlaikus noteikumi nosaka prasības būvizstrādājumiem, prasības izbūvētajām konstrukcijām autoceļiem un ielām ar asfaltbetona vai cementbetona segumu, kā arī prasības izbūvētajām konstrukcijām autoceļiem un ielām ar nesaistītu segumu.

Kā norādīts Satiksmes ministrijas paziņojumā, tad precizētie noteikumi būs jāievēro piemērojamajos standartos, kā arī jāietver būvdarbu līgumu specifikācijās.

«Valsts autoceļu būvniecībai izmanto VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) izstrādās Ceļu specifikācijas, kurās noteiktās kvalitātes prasības ir augstākas nekā šajos noteikumos noteiktās. Pašvaldības savu ceļu un ielu būvniecībai brīvprātīgi var izmantot LVC izstrādātās Ceļu specifikācijas vai izmantot pašvaldības pašas noteiktās augstākās būvniecības prasības, bet pašvaldības nav tiesīgas noteikt kvalitātes prasības, kas ir zemākas par šajos noteikumos noteiktajām,» skaidro ministrijā.

Jāatzīmē, ka iepriekš skarbu kritiku par  par ceļu nozares finansēšanas problēmām Latvijā BNN intervijā paudis biedrības Latvijas Ceļu būvētājs (LCB) priekšsēdētājs Andris Bērziņš: «Nav normāli, ka gadā pirms vēlēšanām ceļu nozarē pēkšņi tiek iegrūsti papildu 100 miljoni. Šādi rīkojoties, satiksmes ministrs Uldis Augulis nevis dara labu, bet gan kaitē ceļu būvniecības nozarei.»

Viņš norādīja, ka šobrīd ir saražots vesels lērums visādu politiskās plānošanas dokumentu, bet neviens no tiem netiek īstenots. «Vairāk izskatās, ka tie plāni ir sagatavoti nevis tāpēc, lai Latvijā kaut ko sakārtotu, bet gan tāpēc, lai aizbrauktu uz Eiropu un «aizmālētu» kādam acis, un dabūtu kārtējo Eiropas naudas «kušķīti» ceļiem,» tā Bērziņš.

Runājot par to, kāda tad šobrīd situācija ir Latvijā, Bērziņš atzīmē, ka Latvija nākamā gada laikā būs iztērējusi visu Eiropas naudu, kas paredzēta ceļu būvei. Kohēzijas fonda un Reģionālās attīstības fonda līdzekļi segs tikai pēdējos trīs projektus, kas tiks īstenoti 2019.gadā. «2020.gads ir pēdējais šajā plānošanas periodā (2014–2020), bet Eiropas nauda tur būs apaļa nulle.»

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas