Pērn mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā pieauga par 4%

Pērn, salīdzinot ar 2017.gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 4,2%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 4,2%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības – par 2,9%.

2018.gada decembrī, salīdzinot ar 2017.gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātajiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 2,2%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 1,5%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 4,4%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības kritās par 3%.

CSP norāda, ka salīdzinot ar 2017.gada decembri, vislielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija nespecializētos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces – par 25,4% un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu specializētajos veikalos – par par 9,3%. Savukārt, vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos – par 14,5%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 2,7%.

2018.gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums kritās par 1,2%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums kritās par 1,4%, nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, saruka par 1,6%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 0,1%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījums pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,1%), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2%).

Savukārt, lielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču (par 8,1%), kā arī IKT iekārtu mazumtirdzniecībā (par 3,3%).

2018.gada decembrī salīdzinājumā ar novembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 11,6%.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas