Pērn PTAC saņēmis 3 604 sūdzības; visvairāk sūdzas par aviopakalpojumiem

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) 2018.gadā izskatījis 3 604 sūdzības, no kurām vairums, tas ir, 1 027 bijušas par aviopasažieru tiesību pārkāpumiem, liecina PTAC dati.

Lielais saņemto sūdzību skaits liecina, ka patērētāji ir labi informēti par savām avioregulā noteiktajām tiesībām un apzinās situācijas, kurās tiek pārkāptas patērētāju tiesības. Tāpat lielais sūdzību skaits ir skaidrojams gan ar tā sauktajiem «claim agency» uzņēmumiem, kas par maksu piedāvā pasažieriem pārstāvības pakalpojumus, vēršoties pie aviopārvadātāja un PTAC, lūdzot skaidrojumu par aviopasažieru tiesībām, gan tāpēc, ka Rīga ir liels lidojumu savienojumu punkts, kas katru gadu apkalpo arvien lielāku pasažieru skaitu, vēsta PTAC.

Saistībā ar «claim agency» piedāvātajiem pakalpojumiem, PTAC aicina patērētājus vispirms iepazīties ar publiski pieejamo informāciju par pasažieru tiesībām, ko nodrošina gan aviopārvadātāji, gan PTAC, gan Eiropas patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia), gan masu mediji un tā vietā, lai grieztos pēc maksas palīdzības pie šiem uzņēmumiem, griezties pie PTAC vai ECC Latvia, lai saņemtu palīdzību bez maksas.

Tāpat PTAC dati liecina, ka 751 sūdzība bijusi par iegādātām līguma noteikumiem neatbilstošām precēm un par komercpraksi, reklāmu un e-komerciju saņemtas 548 sūdzības. Par līgumsaistību neizpildi saņemtas 259 sūdzības, savukārt par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem – 191 sūdzība.

Par 82,5% 2018.gadā ir pieaudzis sūdzību skaits par tūrisma pakalpojumiem. Šāds sūdzību skaita pieaugums ir saistīts ar gada otrajā pusē radušos situāciju ar SIA Prieks tūre, kad patērētāji bija veikuši samaksu par ceļojumiem, bet komersants ceļojumus nenodrošināja un neatmaksāja par nenotikušajiem ceļojumiem samaksāto naudu.

Preču jomā par strīdiem saņemti 1 012 iesniegumi. Salīdzinot ar 2017.gadu ir pieaudzis iesniegumus skaits par elektroprecēm un apģērbu, savukārt samazinājies sūdzību skaits par apaviem un mobilajiem telefoniem. Patērētāju sūdzības tāpat kā iepriekšējā gadā, lielākoties,  ir saistītas ar preces neatbilstību līguma noteikumiem.

Sniedzot palīdzību patērētājiem strīdu risināšanā ar pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem, PTAC 2018.gadā ir izskatījis 2 465 iesniegumus par strīdiem, no kuriem 910 gadījumos, jeb 36,9 % strīdi ir tikuši atrisināti, 404 gadījumos patērētāji informēti par tiesībām turpināt strīdu risināt Patērētāju strīdu risināšanas komisijā un 656 gadījumos patērētājiem sniegta palīdzība un skaidrojums par turpmāko iespējamo rīcību.

Tāpat 2018.gadā turpināja augt patērētāju sūdzību skaits par līgumsaistību neizpildi, tai skaitā, par internetveikalos iegādātām precēm, kuras netika piegādātas un samaksātā nauda netika atgriezta. Palielinoties interneta veikalu popularitātei un pieaugot interneta veikalu skaitam, pieaug arī komersantu skaits, kuri nodarbojas ar negodīgu komercpraksi. Tā kā cilvēki impulsa vadīti mēdz izvēlēties lētāko, bet ne drošāko interneta veikalu, patērētāji saskaras ar situācijām, kad pēc priekšapmaksas veikšanas komunikācija ar komersantu ir apgrūtināta, prece netiek piegādāta un nauda netiek atgriezta.

Lai izvairītos no negodīgiem internetveikaliem, PTAC aicina patērētājus pirms preces vai pakalpojuma iegādes interneta veikalā  iepazīties ar PTAC Melno sarakstu, kā arī ar citu patērētāju atsauksmēm dažādos atsauksmju portālos, izmantojot interneta meklētājprogrammas.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas