Vairums (66%) Latvijas iedzīvotāju, izvēloties ceļojuma galamērķi, cenšas izvairīties no tādiem reģioniem, kur notiek terorakti vai dabas katastrofas, par Latvia Tours Ceļojumu indeksā atklāto informē SIA Latvia Tours pārstāve Alīna Kozlovska.
Savukārt katrs piektais (20%) uzskata, ka uz viņu šādā informācija neattiecas.
Indekss rāda, ka 72% aptaujāto sieviešu, plānojot ceļojumu, cenšas izvairīties no galamērķiem ar terorisma draudiem un dabas katastrofu riskiem. Vīriešu vidū par to satraucas 60%, un katrs ceturtais (24%) uzskata, ka uz viņu tas neattiecas.
«To, ka sievietes skrupulozāk attiecas pret galamērķa izvēli un ceļojuma plānošanu, nereti novērojam ikdienā, tagad redzam, ka to apliecina arī indeksa dati. Ja ceļojumā dodas kopā ar bērniem, tad piesardzības pasākumi un drošības apsvērumi klientiem ir vēl būtiskāki,» skaidro SIA Latvia Tours direktore Ieva Keiša.
«Valstīs ar terorisma draudiem vietas, kur uzturas tūristi, ir apsargātas, tāpēc vienmēr iesakām ceļotājiem «uz savu galvu» nedoties ārpus tūristu zonām, kā arī laikā, kad terorisma draudi ir augsti, pēc iespējas izvairīties no vietām ar lielu cilvēku plūsmu,» papildina ceļojumu aģentūras direktore.
Indekss liecina, ka jaunu cilvēku 18 – 24 gadu vecumā vidū ir vismazāk to, kuri ceļojot cenšas izvairīties no zonām ar nemieru draudiem – tas satrauc nedaudz vairāk par pusi (56%) respondentu minētajā vecumā, bet katrs trešais (29%) jaunietis uzskata, ka uz viņu šī informācija neattiecas.
Tikmēr vispiesardzīgākie ir ceļotāji 45 – 54 gadu vecumā, kuru vidū no reģioniem ar drošības apdraudējuma riskiem cenšas izvairīties 73%.
Ja vērtē rezultātus pēc apdzīvotības, redzams, ka vispiesardzīgākie attiecībā uz ceļojumu galamērķa izvēli ir Rīgā dzīvojošie, kuru vidū no teroraktu un dabas katastrofu skartajām zonām cenšas izvairīties 73%. Tikmēr citās pilsētās dzīvojošo vidū tie ir 67%, bet lauku apvidos dzīvojošo vidū – 60%.
Aptaujā piedalījās 1 002 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem visos Latvijas reģionos, tā veikta 2018.gada oktobrī. Latvia Tours Ceļojumu indekss apkopo informāciju par Latvijas iedzīvotāju noskaņojumu, viedokli un attieksmi pret dažādiem ar ceļošanu saistītiem jautājumiem, to izveidojusi tūrisma aģentūra Latvia Tours sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS.