Ar mainīgiem panākumiem peintbols iekarojis latviešu sirdis

Peintbols* ir ne tikai ekstrēma un atraktīva atpūta, bet arī nu jau visā pasaulē populārs sporta veids, kurš Latvijā pastāv jau aptuveni 15 gadus. Tā attīstību un pašreizējo popularitāti nozares speciālisti vērtē ļoti pretrunīgi.


Peintbola kluba 1942 pārstāvis Gatis Bērziņš biznesa ziņu portālam BNN.LV pastāstīja, ka viņa komandas galvenais uzdevums ir lauzt stereotipu par to, ka peintbols ir dārga un ekskluzīva korporatīva izprieca. «Pēc mūsu domām, šīs izklaides attīstība ir aizgājusi citā gultnē. Mēs gribam uzsvērt, ka to var atļauties jebkurš», – tā Bērziņš.

Lai pamēģinātu un saprastu, kas ir kas šajā spēlē, vienam cilvēkam klubā Peintbola Parks 1942 pietiks ar pieciem latiem. Lai kārtīgi izspēlētos, vajadzēs apmēram desmit latus – ar nosacījumu, ka kompānijā ir kādi astoņi cilvēki, skaidroja Bērziņš.

Viņš atzīmēja, ka tas, ko piedāvā Peintbola Parks 1942, ļoti atšķiras no pārējo klubu piedāvājuma. Respektīvi, tas ir tematiskais peintbols jeb kara simulators ar peintbola elementiem. Klubs darbojas tikai trešo sezonu. «Mēs sākām strādāt ekonomiskās lejupslīdes laikā – 2009. gadā un mums gāja tikpat slikti kā pārējiem, bet ne sliktāk. Pašlaik mēs strādājam uz lielāku apgrozījumu, gandrīz nesaņemot nekādu peļņu», atklāja Bērziņš, piebilstot, ka laukuma izveidē tika ieguldīti 20 000 lati, kurus uzņēmuma dibinātāji cer atgūt divu gadu laikā.

Kas attiecas uz pieprasījuma līmeni, tad kopumā uzņēmuma pārstāvis to novērtēja kā diezgan labu: «Līdz augustam laukumu jau ir rezervējušas apmēram 160 kompānijas, katrā no kurām ir aptuveni 10 cilvēki. Nedēļas nogales mums ir pilnīgi aizņemtas – atbrauc spēlēt vidēji 60 cilvēki dienā, pavisam ir kādas 10-15 kompānijas nedēļā».

Savukārt Mežaparka peintbola parka pārstāvis Lauris Streņģis uzskata, ka šobrīd šīs izklaides popularitāte mazinās. «Visvairāk cilvēki interesējās un piedalījās peintbola turnīros pirms kādiem trīs gadiem. Tad arī cēla jaunus parkus un laukumus, vairākums no kuriem krīzes dēļ tā arī nemaz nav uzsākuši savu darbību», norādīja viņš. Taču pavisam peintbols nevarētu pazust, tāpēc, ka ir cilvēki, kuriem tā ir sirdslieta vai arī tādi, kas nodarbojas ar peintbolu profesionāli.

Konkurenci šajā nozarē Streņģis raksturoja kā ļoti sīvu, jo ir ļoti daudz laukumu un arī to piedāvātās cenas atšķiras. «Mūsu priekšrocība ir laba atrašanas vieta. Parasti peintbola parki atrodas ārpus Rīgas un ne visiem ir ērti tur nokļūt. Tāpat cenšamies turēt diezgan zemu cenu līmeni – viena spēle cilvēkam var izmaksāt no pieciem līdz septiņiem latiem», atklāja Streņģis.

Peintbola kluba Jugland instruktors Dmitrijs Andrejčuks precizēja, ka pašlaik mazinās tieši sporta peintbola popularitāte, jo daudziem cilvēkiem ir radušās finansiālas grūtības. Savukārt peintbols kā izklaides veids parastiem cilvēkiem, attīstās ļoti labi. «Ar to var nodarboties jebkurš neatkarīgi no fiziskās sagatavotības līmeņa vai vecuma. Cilvēki ļoti bieži izvēlas šādi svinēt savas dzimšanas dienas vai rīkot vecpuišu ballītes ar peintbola elementiem».

Viņš uzskata, ka konkurence šajā jomā nav liela un cenu dempinga nav. «Visi klubi strādā mierīgi, pat sadarbojoties savā starpā – proti, mēs iznomājam mazākiem klubiem aprīkojumu, ja viņiem ir jāapkalpo kāda lielāka komanda», teic Andrejčuks.

*Peintbols (angļu val. paintball – krāsu bumba) ir spēle jeb militāru operāciju imitācija, kurā dalībnieki, tērpti īpašā ekipējumā, bruņoti ar saspiestu gāzi darbināmiem ieročiem un ar speciālām krāsas bumbiņām, cenšas «nošaut» pretinieku komandas spēlētājus.

Saistītie raksti

3 KOMENTĀRI

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas