Lielbritānijas izstāšanās no Eiropas Savienības (ES) varētu ietekmēt ES kopējo kravu plūsmu un loģistiku, radot spiedienu uz konkurenci, pauž autopārvadājumu asociācijas Latvijas auto valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.
Viņš norāda, ka Brexit noteikti ietekmēs kravu pārvadājumu nozari, bet ne tik daudz kā Latvijas pārvadātāju problēmas uz Lielbritānijas robežas, kā tas, cik ļoti mainīsies ES kopējā kravu plūsma un loģistika. «Piemēram, Polijas pārvadātāji šobrīd ļoti aktīvi strādā uz Lielbritānijas tirgu. Rodoties kaut kādām problēmām tur, automašīnu un šoferu pārpalikumi tiks novirzīti citur Eiropā, kas atkal radīs spiedienu uz konkurenci,» skaidroja Lubāns.
«Protams, Brexit dēļ Lielbritānijas iedzīvotāji mazāk neēdīs, līdz ar to kravu plūsma uz turieni būtiski nemainīsies, vienīgi varētu parādīties papildu muitas procedūras ar apgrūtinātām prasībām, kas varētu padarīt pakalpojumu dārgāku,» pauž Lubāns, piebilstot, ka šobrīd ir ļoti grūti prognozēt, kā tas notiks, bet eksistenciālas problēmas Latvijas pārvadātājiem Brexit dēļ nav paredzamas. «Savā ziņā tas būs atkarīgs no tā, vai un kā ražotāji, kas savas preces nogādā no Latvijas uz Lielbritāniju, to darīs turpmāk,» teic Latvijas auto valdes priekšsēdētājs.
Lubāns stāsta, ka Brexit varētu ietekmēt arī kravu pārvadājumu apjomu, tāpēc ir grūti prognozēt, kā tas mainīsies.
Viņš pauda, ka pirms pāris gadiem nozarē kopumā bija vērojams neliels, bet stabils kravu apgrozījuma un pārvadājumu apjoma kāpums 5-10% gadā robežās, tomēr situāciju pasliktināja sankcijas pret Krieviju un kravu apjoms samazinājās šajā virzienā. «Pagājušā gadā redzam, ka apjoms ir bijis stabils pret 2017.gadu. Nav lielu izmaiņu ne uz augšu, ne uz leju, taču gribētos cerēt, ka šajā un nākamajā gadā varētu atgriezties pie neliela pieauguma,» teic Lubāns.