Linkaits cer līdz 1.maijam sakārtot taksometru situāciju pie Rīgas lidostas

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) LTV raidījumā Rīta Panorāma pirmdien, 11.martā atklāja, ka cer līdz šā gada 1.maijam sakārtot taksometru nozares situāciju pie lidostas Rīga.

No Tieslietu ministrijas par Linkaita vadītā Satiksmes ministrija (SM) saņēmusi kritiku par plānotajiem grozījumiem Autopārvadājumu likumā, un SM tos ir izskatījusi. Linkaits raidījumā pauda pārliecību, ka tie ir atrisināmi.

«Takšu bizness joprojām mums Latvijā diemžēl ir deviņdesmito gadu stilā, savukārt jurisprudence vēlas, lai mēs ar 21.gadsimta samērības metodēm attiektos pret šiem bandītiem,» galvenos TM iebildumus raksturoja Linkaits.

Tālākais gan ir atkarīgs no tā, ko otrdien, 12.martā, par likuma grozījumiem lems valdība. Linkaits paredz, ka tālākās korekcijas likumprojektā veikts Saeima. Ministrs norādīja, ka izmaiņu pieņemšana atkarīga no parlamenta darbības ātruma, taču izteica cerību, ka likuma grozījumi stāsies spēkā 1.maijā.

Linkaits norādīja, ka likuma grozījumi noteiks stingrākas prasības tiem, kuri strādā lidostā, kā arī regulēs «sīkas lietas», kas saistās ar pasažieru drošību pakalpojumu saņemšanas ziņā.

«Jebkurš, kurš maksā nodokļus un legāli veic biznesu, Latvijā ir vēlams, un visi tie, kuri iekļausies šajā sistēmā, tiks uzņemti,» Linkaits raidījumā atbildēja uz taksometru nozares kritiku, ka plānotie grozījumi samazinās uzņēmēju skaitu taksometru sfērā.

Rīta Panorāmas žurnālisti norādīja, ka lidostā piekoptā prakse, ka par iespēju taksometru kompānijai vispār tur iebraukt nelegāli ir jāsamaksā, varētu būt arī Iekšlietu ministrijas kompetencē. Linkaits piekrita un atzīmēja, ka pie tā tiek strādāts, taču esot grūti «pieķert pie rokas» šīs nelegālās prakses organizatorus.

Pārrunājot iespēju, ka no lidostas Rīga varētu kursēt «shuttle busi», Linkaits teica, ka kādas piecas reizes esot runāts ar Rīgas domi un uzņēmumu Rīgas satiksme (RS), taču tie neesot bijuši atvērti iespējai paildzināt 22.autobusa kursēšanas grafiku. Kad RS vadītājs bija Anrijs Matīss, tikusi pieļauta iespēja sadarboties ar lidostu un izveidot tai piemērotus maršrutus.

«Situācija Rīgā ir tāda, ka ir grūti pateikt, kas tur galā iznāks,» secina Linkaits.

Jau vēstīts, ka likuma grozījumi paredz, ka mobilās lietotnes, ar kuru palīdzību iespējams izsaukt taksometru ar balto numuru, ir nevis parastas interneta platformas, bet komersanti, kas sniedz taksometra pakalpojumus.

Tāpat arī regulējums paredz taksometru pakalpojumu sniedzējiem paaugstinātas prasības pie starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objektiem – lidostas, autoostas, dzelzceļa stacijas un ostas. Taksometru kompānijām būs iespēja noteikt konkrētu pārvadājuma cenu no šiem infrastruktūras objektiem. Pasažieris norēķinu varēs veikt arī ar īpašu kuponu, ko būs iespēja iegādāties vai nu tam paredzētā interneta vietnē vai tirdzniecības vietās konkrētajos objektos.

Vēl likuma grozījumi ierobežos pārvadātāju iespējas krāpties, fiktīvi piemērojot klientiem atlaides. Kā norāda ministrija, kontrolējošās institūcijas kā regulāru praksi taksometru jomā ir fiksējušas atlaižu piešķiršanu 99 % apmērā, kaut gan realitātē klientam atlaide nav piemērota vispār. Pārvadātājs pēc brauciena veic manipulācijas ar skaitītāju, klienta veikto apmaksu oficiāli nereģistrējot. Jaunajos noteikumos tiks iestrādāts atlaides slieksnis 50 % apmērā un to varēs piemērot tikai pirms brauciena uzsākšanas, rosina Linkaits.

Regulējumā tiks iekļauta vēl viena norma klienta aizsardzībai, proti, pasažierim būs tiesības nemaksāt par braucienu, ja taksometra vadītājs nebūs ieslēdzis skaitītāju un par braucienu atteiksies izsniegt čeku. Tāpat pasažierim būs tiesības nemaksāt par braucienu, ja pārvadātājs nebūs ieslēdzis tīmekļvietni vai mobilo lietotni tiešsaistes režīmā, veicot komercpārvadājumu ar vieglo automobili.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas