Iegādājoties OCTA polisi, 80% Latvijas iedzīvotāju izvēlas lētāko no tirgū pieejamajiem piedāvājumiem. Turklāt visbiežāk šīs polises tiek pirktas apdrošināšanas sabiedrību interneta mājas lapās.
Latvijas autovadītāji izmanto katru iespēju ietaupīt, tostarp – ietaupīt uz OCTA polises rēķina, liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla Gudriem.lv veiktā aptauja.
Vairākums (78%) respondentu atzīst, ka OCTA polisi izvēlas pēc cena, turklāt – jo lētāk, jo labāk, kas ir primārais un arī vienīgais kritērijs. Ievērojami mazāks autobraucēju skaits (7%) norāda, ka viņu izvēli nosaka apdrošināšanas sabiedrības reputācija. Lojalitāti savam apdrošinātājam saglabā un OCTA polisi vienā vietā pērk 4% iedzīvotāju. Vēl 4% autobraucēju vēlētos, lai OCTA polisē tiktu iekļauti papildu bonusi. Savukārt 5% respondentu vērtē apdrošinātāja klientu servisu – apkalpošanas līmeni un attieksmi pret klientu.
Komentējot pētījumu rezultātus, Latvijas apdrošināšanas sabiedrību pārstāvji atzīst, ka, neraugoties uz tirgū pieejamo apdrošināšanas pakalpojumu daudzveidību, cenu svārstības visvairāk ietekmē tieši OCTA piedāvājumus.
Četri no pieciem klientiem, iegādājoties OCTA polisi, vērtē tikai un vienīgi tās cenu. Tādējādi, mainoties cenai, būtiski mainās arī OCTA pārdošanas apjomi – tie strauji pieaug vai samazinās, skaidro IF apdrošināšanas galvenais OCTA produkta vadītājs Agris Āva, norādot, ka arī IF iekšējo pētījumu rezultāti atspoguļo tendenci, ka šobrīd autovadītāji izvēlas lētākos OCTA piedāvājumus. Katrs piektais respondents papildus OCTA cenai vērtē arī apdrošinātāja reputāciju un klientu servisu. Tas nav daudz. Un tomēr – ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju, šie 20% tomēr ir ļoti labs rādītājs.
Līdzīgās domās ir arī apdrošināšanas sabiedrības BALTA eksperti. Kad cilvēks vēlas iegādāties īpašuma vai nelaimes gadījumu apdrošināšanas pakalpojumus, viņa izvēli noteicošais faktors ir nevis cena, bet gan iepriekšējā sadarbība ar konkrēto apdrošinātāju. OCTA iegādes gadījumā situācija ir nedaudz citāda. Ņemot vērā, ka pērn OCTA prēmiju apjoms, salīdzinot ar 2009.gadu, samazinājās par 33%, būtiski ir pieaugusi konkurence šī pakalpojuma sniedzēju vidū. Klienti ir pieraduši, ka OCTA polišu cenas patstāvīgi samazinājās, tālab viņi interesējas un vēl kādu laiku turpinās interesēties par lētākajiem OCTA piedāvājumiem, tā apdrošināšanas sabiedrības BALTA pārstāve Kristīne Martinsone.
ERGO transportlīdzekļu, OCTA un personu apdrošināšanas departamenta direktore Lilita Linde iesaka OCTA polises iegādes brīdī vērtēt ne vien tās cenu, bet arī papildu priekšrocības, ko piedāvā apdrošināšanas sabiedrība, piemēram, nelaimes gadījumu apdrošināšana vai iespēja noformēt atlīdzības saņemšanu pie sava apdrošinātāja neatkarīgi no tā, kura no pusēm ir vainīga ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanā. Turklāt nav vērts noniecināt arī tādas lietas, kā apdrošināšanas sabiedrības stabilitāte un reputācija, diennakts serviss un attieksme pret klientu. Ievērojot visus šos priekšnosacījumus, jūs varēsiet būtiski ietaupīt gadījumā, ja iekļūsiet ceļu satiksmes negadījumā un tiksiet atzīts par vainīgu, attiecīgi – būs jāformē zaudējumu atlīdzināšana cietušā transportlīdzekļa autovadītājam.
Linde atzīst, ka internets jau divus gadus ir viens no visvairāk izplatītajiem OCTA polišu pārdošanas kanāliem. Ar tā starpniecību pārdoto OCTA polišu īpatsvars pieaug par aptuveni 10% gadā, turklāt šo pakalpojumu visbiežāk izmanto gados jaunie Rīgas un Rīgas rajona iedzīvotāji.
Ir acīmredzams, ka ar interneta starpniecību pārdoto OCTA polišu tirdzniecības apjoma pieauguma tempi saglabāsies iepriekšējā līmenī arī turpmāk, uzskata ERGO pārstāve. Tomēr maz ticams, ka tuvāko pāris gadu laikā internetā pārdoto polišu skaits sasniegs 60 – 70% no kopējā pārdoto OCTA polišu apjoma. Ir tomēr salīdzinoši daudz autovadītāju, īpaši reģionos, kuriem ērtāk un pierastāk ir iegādāties OCTA polisi apdrošinātāja birojā, degvielas uzpildes stacijās vai tirdzniecības centros.
kā tad lai nebūtu svarīga cena, ja par visu deviņas ādas pār acīm velk nost