Eiropas Parlamenta (EP) deputāti balsojuši par noteikumiem nelegālas prakses novēršanai kravas autopārvadājumu nozarē, kā arī par šoferu darba apstākļu uzlabošanu, informē EP pārstāve Signe Znotiņa-Znota.
Ceturtdien, 4.aprīlī, parlaments apstiprināja savu nostāju sarunām ar Eiropas Savienības dalībvalstīm, kas attiecas uz noteikumiem šoferu norīkošanai darbā, šoferu atpūtas laika noteikšanai un labākai kabotāžas noteikumu ievērošanai (kabotāža – papildu pārvadājumu veikšana citā valstī pēc tam, kad veikta pārrobežu piegāde). Deputāti arī vēlas izskaust tādu negodīgu praksi kā pastkastītes uzņēmumu izmantošana. Balsojums nozīmē, ka Eiropas Parlamenta deputāti varēs sākt sarunas ar otru Eiropas Savienības likumdevēju – Eiropas Savienības Padomi (dalībvalstu ministriem).
EP deputātu priekšlikumi ietver izmaiņas pašreizējos kabotāžas noteikumos, nosakot, ka kabotāža atļauta trīs dienas pēc piegādes veikšanas. Tāpat transportlīdzekļu tahogrāfos būtu jāreģistrē robežas šķērsošana.
Kravas automobiļiem būtu vismaz 60 stundas jāpavada savā reģistrācijas valstī, pirms tie varētu veikt atkārtotus kabotāžas pārvadājumus.
Lai izskaustu pastkastītes uzņēmumus, kravu pārvadātājiem būtu jāveic «būtiskas darbības» valstī, kurā tie reģistrēti. EP deputāti uzskata, ka šie noteikumu būtu jāievēro arī pārvadājumiem ar mikroautobusiem.
Šoferu norīkošana darbā ārzemēs būtu regulējama ar ES mēroga, ne valstu noteikumiem. EP deputāti vēlas norīkoto darbinieku noteikumus piemērot kabotāžas un pārrobežu pārvadājumiem, izņemot tranzītu un divpusējus pārvadājumus, kā arī divpusējus pārvadājumus ar vienu kravas iekraušanu vai izkraušanu katrā virzienā.
Deputāti arī vēlas, lai dalībvalstu īstenotās pārbaudes galvenokārt skartu tos uzņēmumus, kuri jau iepriekš pārkāpuši noteikumus.
Uzņēmumiem darbs būs jāorganizē tā, lai šoferi vismaz reizi četrās nedēļās varētu atgriezties mājās. Turklāt obligātais atpūtas laiks nedēļas beigās nebūtu pavadāms kravas mašīnas kabīnē.