Francija, kā pirmā no Eiropas Savienības dalībvalstīm, virzās uz īpaša digitālā nodokļa ieviešanu datortehnoloģiju uzņēmumiem, kuru gada peļņa pārsniedz 750 miljonus eiro. Šim nosacījumam atbilst amerikāņu uzņēmumi Google, Amazon, Facebook un Apple.
Kā vēsta franču ziņu aģentūra AFP, nodoklis, kas pirmdien, 8.aprīlī, pieņemts Francijas Parlamenta apakšpalātā, paredz ieviest triju procentu nodokli, kas tiktu attiecināts uz reklāmu izvietošanu digitālajā vidē, personas datu pārdošanu un cita veida uzņēmējdarbību, ko veic datortehnoloģiju uzņēmumi, kuru peļņa gadā pārsniedz 750 miljonus eiro.
Saskatot Francijas vēršanos pret amerikāņu interneta uzņēmumiem, Vašingtona mudinājusi savu NATO sabiedroto neieviest šādu regulējumu. Amerikas Savienoto Valstu ārlietu ministrs Maiks Pompeo (Mike Pompeo) brīdinājis, ka no nodokļa cietīšot gan amerikāņu uzņēmumi, gan Francijas pilsoņi, kuri izmanto to pakalpojumus.
Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs (Bruno Le Maire) savukārt uzskata, ka ir «nepieņemami», ka pašlaik digitālo tehnoloģiju milži gūst ievērojamu peļņu no lietotāju datiem tā, ka «peļņa tiek gūta Francijā, taču nodokļi uz to tiek attiecināti citā valstī».
Lai attiecīgais tiesību akts stātos spēkā, tas vēl jāapstiprina Francijas Parlamenta senātam.