Iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) uzdevis Valsts policijai ar ceturtdienas, 25.aprīļa, rītu slēgt Deglava tiltu.
«Manuprāt, Rīgas domes Satiksmes departamenta amatpersonas spēlējas ar cilvēku dzīvībām un neņem vērā Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) veiktos kontrolurbumus, kas norāda to, ka tur jau ir «tukša čaula»,» intervijā Latvijas Radio pauda Ģirģens.
«Manuprāt, ir pietiekoši daudz faktoru, lai secinātu, ka uz doto brīdi šis tilts apdraud cilvēku dzīvības,» teica ministrs.
BNN jau vēstīja, ka Ekonomikas ministrijas rīcībā ir ziņojums par būvinspektora šī gada 8.aprīlī Rīgas domes Satiksmes departamentam nosūtīto atzinumu, ar kuru apturēti Augusta Deglava ielas satiksmes pārvada būvdarbi Rīgā.
Publiski pieejamā informācija liecina, ka uzreiz pēc būvdarbu apturēšanas pārvada lietošana nav pārtraukta, bet ir ierobežota pieļaujamā transporta līdzekļu masa, kas var atrasties uz pārvada – līdz 30 tonnām. Lēmums neslēgt pārvadu pamatots ar SIA Inženierbūve secinājumu, ka nav vērojamas balstu nosvēršanās, nosēšanās vai citas deformācijas, kas liecinātu par pārvada vispārējās noturības pazemināšanos.
Ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro pagājušajā nedēļā pieprasījis, lai Rīgas dome nekavējoties sniedz paskaidrojumus būvniecības birojam par Deglava tilta lietošanas pieļaujamību un apsvērumiem transportlīdzekļu masas ierobežošanai.
Vienlaikus BVKB norādījis, ka tā rīcībā nav informācijas, kas ļautu viennozīmīgi novērtēt tilta atbilstību mehāniskās stiprības un stabilitātes principam, un pārliecināties par būvvaldes lēmuma – turpināt objekta ekspluatāciju – atbilstību Būvniecības likuma regulējumam. Tāpat nav skaidrs, uz kāda pamata Rīgas dome ir pieņēmusi lēmumu par pieļaujamās transporta līdzekļa masas ierobežošanu.
Saskaņā ar iepriekš minēto ministrs Rīgas domei ir pieprasījis nekavējoties sniegt BVKB izvērstu pamatojumu tilta ekspluatācijas pieļaujamībai un apsvērumus transporta līdzekļu masas ierobežošanai.