Trešo reizi izvērtējot elektrovilcienu iepirkumu, AS Pasažieru vilciens (PV) par konkursa uzvarētāju atkārtoti atzinis čehu Škoda Vagonka, informē uzņēmumā.
Škoda Vagonka 32 elektrovilcienus sola piegādāt par 241,88 miljoniem eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.
«Atbilstoši Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) norādēm, piesaistot tehniskos un juridiskos ekspertus, esam rūpīgi pārvērtējuši pretendentu iesniegtos piedāvājumus. Iepirkumā iesaistīto pretendentu aktīvā cīņa par tiesībām piegādāt vilcienus liecina tikai par to, ka šis process ir atklāts un ir nodrošināta vienlīdzīga attieksme pret visiem pretendentiem,» komentē PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
Iepirkuma procesa ietvaros ir paredzēts, ka PV 32 jaunie elektrovilcieni tiks piegādāti pakāpeniski līdz 2023. gadam.
BNN jau iepriekš ziņoja, ka pēc spāņu Talgo sūdzības IUB aizliedza PV slēgt līgumu ar Škoda Vagonka.
Spāņu uzņēmums apšaubīja čehu vilcienu elektropatēriņa rādītājus un uzturēšanas izmaksas.
Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti – Talgo, Šveices kompānijas Stadler Polijas meitasuzņēmums, Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles(CAF) un Škoda Vagonka. Sākotnēji PV uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā sākotnēji atzina Talgo, kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki – Škoda Vagonka un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.
Izskatot sūdzības, IUB aizliedza PV slēgt līgumu ar Talgo par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, PV nolēma iegādāties vilcienus no Škoda Vagonka, kura piedāvātā līgumcena ir 241,888 miljoni eiro.
Kompānijas vadība skaidroja, ka iepirkuma konkursā uzvarētājs mainīts, jo PV ņēma vērā IUB ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija Škoda Vagonka. Talgo piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā Škoda Vagonka bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.
Talgo iesniedza IUB sūdzību par sarunu procedūrā izvēlēto uzvarētāju. Turklāt par IUB lēmumu likt Pasažieru vilcienam pārvērtēt elektrovilciena iepirkuma konkursa rezultātus Talgo iesniedza prasību arī tiesā, tomēr Administratīvā tiesa atteicās pieņemt Talgo sūdzību.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no Latvijas dzelzceļa veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.