Pasažieru vilciens cer vēl šogad paspēt noslēgt līgumu par elektrovilcienu piegādi

AS Pasažieru vilciens (PV) līdz šā gada beigām vēl var paspēt noslēgt līgumu par jaunu elektrovilcienu piegādi pat tad, ja Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) uzdos veikt kādus papildinājumus iepirkuma dokumentācijā, sacīja PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Lūgts komentēt satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) 21.maijā pausto, ka PV īstenotā elektrovilcienu iepirkuma rezultāti liek domāt par uzņēmuma likvidēšanu, Grigulis norādīja, ka pašreiz ir nepieciešams saglabāt mieru un vēsu prātu.

«Mums ir pasūtījuma līgums, kas nosaka, uz kāda pamata mēs darbojamies. Vilcienu kustība nav pārtraukta, mēs strādājam un turpināsim strādāt. Tagad esam paziņojuši rezultātu un gaidīsim IUB rezultātu,» teica PV vadītājs.

Viņš pauda, ka vēl ir pietiekami daudz laika, lai noslēgtu līgumu par jauno elektrovilcienu iepirkšanu. «Iepriekšējā pieredze liecina, ja ir kāda sūdzība, IUB to izskata divu mēnešu laikā. Pat, ja ir nepieciešami kādi papildinājumi vai papildu informācija, tad es uzskatu, ka ir pietiekams laiks līguma noslēgšanai,» uzsvēra Grigulis.

PV vadītājs arī teica, ka ir jārēķinās ar to, ka iepirkumā piedalās divi pretendenti, kas vērtējumā ir ļoti tuvu viens otram. «Tas parāda, ka ir sīva konkurence, un abi pretendenti izmanto jebkādas metodes, lai uzvarētu,» viņš norādīja.

Jau vēstīts, ka PV, ņemot vērā IUB lēmumā pausto, pārvērtēja elektrovilcienu iepirkuma konkursa pretendentu piedāvājumus, un par uzvarētāju atzina Čehijas uzņēmumu Škoda Vagonka (Škoda).

Škoda kopējā piedāvātā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei ir 241 888 753 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

Iepirkumā sacentās četri pretendenti – Spānijas uzņēmums Patentes Talgo S.L. (Talgo), Šveices kompānijas Stadler Polijas meitasuzņēmums, Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) un Škoda.

Sākotnēji PV par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina Talgo, kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki – Škoda un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru. Izskatot sūdzības, IUB aizliedza PV slēgt līgumu ar Talgo par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, PV nolēma iegādāties vilcienus no Škoda, kura piedāvātā līgumcena ir 241,889 miljoni eiro.

Iepirkuma konkursā uzvarētājs tika mainīts, jo PV ņēma vērā IUB ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija Škoda. Talgo piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā Škoda bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.

Talgo iesniedza IUB sūdzību par sarunu procedūrā izvēlēto uzvarētāju. Izskatot sūdzību, birojs 2019.gada marta beigās aizliedza PV slēgt iepirkuma līgumu ar Škoda un uzdeva atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem. Tāpat IUB uzdeva PV 20 darbadienu laikā no lēmuma paziņošanas dienas novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus. Aprīļa beigās IUB termiņu pārkāpumu novēršanai un pretendentu izvērtēšanai PV pagarināja līdz 2019.gada 22.maijam.

PV izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no Latvijas dzelzceļa veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas