Swedbank klienti varēs veikt zibmaksājumus bez kartes

No 16.jūlija Swedbank klientiem pieejama jaunā mobilā lietotne, kas piedāvā biometrijas datu izmantošanu, zibmaksājumus un Android lietotājiem arī iespēju norēķināties ar viedtālruni, iztiekot bez ierastās maksājumu kartes, informē bankā.

Vienlaikus arī Garmin viedpulksteņu un Fitbit aproces atbalsta bezkontakta norēķinu funkciju.

Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs stāsta: «Bankas pakalpojumi mobilajās ierīcēs kļūst arvien populārāki visā pasaulē, pašlaik tos lieto jau divi miljardi cilvēku. Saskaņā ar jaunākā bankas pētījuma datiem 92% no mūsu aktīvajiem klientiem Latvijā ir viedtālrunis, un viņi tajā veic arvien lielāku daļu ikdienas finanšu operāciju. Lietotnes izmēģinājuma versiju lejupielādējuši vairāk nekā 60 tūkstoši klientu.»

Bezkontakta mobilo maksājumu iespēja – vairāk nekā 300 000 Latvijas iedzīvotājiem

Jaunajā lietotnē Swedbank klientiem būs pieejamas jaunas maksājumu iespējas – zibmaksājumi un mobilie bezkontakta maksājumi. Zibmaksājumi ļauj lietotājiem veikt ātrus pārskaitījumus ne tikai starp Swedbank klientiem, bet arī citām bankām, kas atbalsta zibmaksājumus.

Savukārt mobilie bezkontakta maksājumi ļauj maksāt par pirkumiem ar Android viedtālruni, neizmantojot fizisko maksājumu karti. Swedbank lēš, ka, ieviešot jauno lietotni, jau šovasar Latvijā šādi varēs norēķināties vairāk nekā 300 000 klientu.

Biometrijas dati un logrīks ērtākai lietotnes izmantošanai

Swedbank jaunajā lietotnē integrēta arī biometriskā autentifikācija. «Tas ļauj lietotājam pievienoties lietotnei vai apstiprināt maksājumus, izmantojot savus biometriskos datus, tas ir, pirksta nospiedumu vai sejas atpazīšanas tehnoloģiju. Tāpat klienti varēs pāriet no lietotnes uz internetbankas pilno versiju bez papildu identificēšanās – izmantojot tikai biometriskos datus,» skaidro Frolovs.

Lietotne piedāvā arī konta atlikuma logrīku, kas sniedz iespēju apskatīt sava konta atlikumu, nemaz neatverot pašu lietotni.

Automātiska lietotnes atjaunošanās līdz augusta vidum

Ja klienta viedierīcē lietotņu atjaunošanās notiek automātiski, nekas papildus nav jādara un jaunā Swedbank lietotne viedierīcē atjaunosies mēneša ietvaros. Jaunās lietotnes atjaunošanās klientiem notiks pakāpeniski – sākot no 16.jūlija līdz augusta vidum.

Swedbank esošo lietotni Latvijā izmanto vairāk nekā 420 tūkstoši klientu, no tiem lielākā daļa jeb 75% ir Android lietotāji. iOS viedierīču īpašnieki var atjaunot lietotni arī paši (negaidot automātisko atjaunošanos), savukārt Android viedierīču īpašniekiem jāsagaida atjauninājums pārejas perioda ietvaros.

Tagad pieejami arī maksājumi ar viedpulksteņiem un viedajām aprocēm

Saskaņā ar Starptautiskās datu korporācijas datiem valkājamo ierīču pasaules tirgus 2019.gadā augs par 15,3% un sasniegs 198,5 miljonus vienību. 2023.gada beigās šim apjomam vajadzētu sasniegt 279 miljonus, tātad turpinot vidējo pieaugumu gadā par teju 9%.

Fitbit un Garmin izmanto NFC (near-field communication) tehnoloģiju. Lietotājam vienkārši jāpieskaras bezkontaktu maksājumu terminālim ar viedierīci, lai veiktu maksājumu. Klienti varēs maksāt ar saviem viedpulksteņiem visur, kur tiek pieņemti bezkontakta karšu maksājumi, maksimālā maksājuma summa būs tāda pati kā kartei. Lai sāktu izmantot šo iespēju, Swedbank maksājumu karte jāpieslēdz ierīcei, jāiestata parole un kartes pieslēgšana jāapstiprina jaunajā Swedbank lietotnē vai internetbankā, skaidro bankā.

Fitbit un Garmin garantē darījumu drošību, izmantojot pulkstenim specifiskus kartes numurus un individuālus darījuma kodus – kartes reālais numurs netiek saglabāts ierīcē, serveros vai nodots tirgotājam maksājuma brīdī. Izmantojot locītavas pulsa tehnoloģiju, Garmin viedie pulksteņi «zina», kad jūs to valkājat – līdz ko ierīce noņemta no rokas, maksājumu veikt nav iespējams.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas