No 22.augusta sācies garantēto atlīdzību izmaksu process AS PNB Banka klientiem. Lai optimizētu izmaksu procesu un sakārtotu klientu plūsmu, katrai AS PNB Banka klientu grupai izstrādāta kārtība, kā saņemt valsts garantēto atlīdzību, informē banka Citadele.
Bankā atzīmē, ka daļai klientu tuvākajās dienās nekur nav jādodas – atlīdzību viņi saņems automātiski. Arī pārējos klientus Citadeles pārstāvji aicina iespēju robežās plānot vizīti nākamajās dienās un nedēļās. Ņemot vērā pieteikuma apstrādes laiku un cilvēku skaitu, kam primāri nepieciešams pārskaitīt Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) maksājumus, paredzams, ka izmaksu process aizņems vismaz mēnesi.
Kārtība, kādā AS PNB Banka klientiem pieteikties valsts garantētajām atlīdzībām:
Privātpersonas, VSAA pensiju un pabalstu saņēmēji, ar kontu bankā Citadele
Klientiem, kuri paspējuši atvērt kontu Citadelē līdz 22.augustam, garantētā atlīdzība automātiski tiks ieskaitīta norēķinu kontā. Klientiem nekur nav jādodas.
Privātpersonas, VSAA pensiju un pabalstu saņēmēji, bez konta bankā Citadele
No 21.augusta veselu mēnesi var doties uz noteiktām AS PNB Banka filiālēm, dokumentu parakstīšanai līdzi ņemot pasi vai ID karti. Pensija vai pabalsts tiks pārskaitīts uz automātiski atvērto bankas Citadele kontu vai jebkuras citas bankas kontu.
Privātpersonas ar kontu bankā Citadele
Šie klienti aicināti nedoties uz filiālēm un tā vietā internetbankā aizpildīt brīvas formas rīkojumu par garantēto atlīdzību saņemšanu bankas Citadele kontā.
Privātpersonas bez konta bankā Citadele
Šie klienti atlīdzību varēs saņemt pēc pieteikuma aizpildīšanas Citadeles filiālēs, līdzi ņemot pasi vai ID karti. Nauda tiks ieskaitīta jebkurā norādītajā kontā.
Privātpersonas, kurām kustību ierobežojumu dēļ ir sarežģīti vai neiespējami nokļūt filiālēs
Klienti ar kustību traucējumiem aicināti noformēt notariāli apstiprinātas vai bāriņtiesas izsniegtas pilnvaras konta atvēršanai Citadelē. AS PNB Banka formētās pilnvaras nebūs derīgas. Labklājības ministrija ir uzrunājusi pašvaldības ar aicinājumu piešķirt atlaides un atvieglojumus notāra pakalpojumu apmaksai par pilnvaru sagatavošanai mājas apstākļos.
Nerezidenti un juridiskie klienti tiks apkalpoti atsevišķā kārtībā – ar to iespējams iepazīties Citadeles mājaslapā. Visi klienti ir aicināti rūpīgi ievērot izmaksu kārtību un ņemt vērā, ka izmaksu procesā notiek klientu datu apmaiņa starp vairākām institūcijām, kas var aizņemt līdz trīs dienām. AS PNB Banka filiāles strādās vēl mēnesi un nepieciešamības gadījumā to darbības laiks tiks pagarināts, savukārt izmaksām varēs pietiekties piecu gadu laikā.
Citadele atgādina, ka 99,2% AS PNB Banka klientu garantētās atlīdzības veidā saņems savus noguldījumus pilnībā. Visas atlīdzības summas līdz 100 000 eiro tiks segtas no Noguldījumu garantiju fonda (NGF) un tiks izmaksātas īpašniekiem. Garantētā atlīdzība attiecas uz algām, pensijām, bankas klientu noguldījumiem un to procentiem, kas uzkrāti līdz šī gada 15.augustam.
BNN jau vēstīja, ka no ceturtdienas, 15.augusta, plkst. 21.00 apturēta PNB bankas darbība. Šāds lēmums pieņemts, lai nepieļautu bankas līdzekļu aizplūšanu.
Eiropas Centrālā banka kā PNB bankas tiešais uzraugs, 15.augustā nolēma atzīt PBN banku par tādu finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. Savukārt Eiropas Vienotā noregulējuma valde pieņēma lēmumu neveikt PNB bankas noregulējumu, kas nozīmē neveikt pasākumus, lai bankas darbību stabilizētu. Ņemot vērā minēto un rūpējoties par bankas klientu noguldījumu aizsardzību, FKTK padome ārkārtas sēdē nolēmuma apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu PNB bankā un lēma par noguldījumu nepieejamību.
Eiropas Centrālā banka kā PNB bankas tiešais uzraugs pieņēmis šādu lēmumu, konstatējot, ka banka nav ievērojusi regulējošās prasības un izvērtējot bankas finansiālo situāciju.