Par Rimi lojalitātes karšu īpašniekiem kļuva vairāk par 600 tūkstošiem cilvēku, tiek vērti vaļā jauni veikali – situācija pamazām uzlabojas. Taču pirmskrīzes rādītāju sasniegšanai būs nepieciešami vairāki gadi, biznesa ziņu portālam BNN.LV atklāja Rimi Latvia mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa.
Krīzes laikā patēriņš visā valstī kritās ļoti strauji. Līdz ar to šīgada uzņēmuma plānos vēl nav paredzēts sasniegt pirmskrīzes rādītājus. «Visticamāk, tam būs nepieciešami vairāki gadi», – norādīja Rimi pārstāve.
Starp svarīgākajiem pēdējā laika nozares notikumiem Eniņa min faktu, ka mazumtirgotāji šogad atkal aktīvāk strādā pie jauniem attīstības projektiem un paplašinās. Tāpat kā būtisks solis mazumtirdzniecības attīstībā ir vērtējams Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) izveide pagājušā gada rudenī. «Mūsu uzņēmuma kontekstā pieminēšanas vērti ir Rimi klientu lojalitātes kartes panākumi – proti, piecu mēnešu laikā šīs kartes lietotāju skaits ir sasniedzis jau 600 tūkstošus», pastāstīja Rimi speciāliste.
Kas attiecas uz darba spēku, tad pēc Eniņas teiktā, labus darbiniekus piesaistīt ir kļuvis grūtāk. Pašlaik, lai atrastu piemērotus darbiniekus augstākas kvalifikācijas amatiem — pavāriem vai maizniekiem – ir nepieciešams ilgāks laiks. Darbiniekus asistentu pozīcijām var piesaistīt salīdzinoši vieglāk. Viņa minēja, ka šobrīd uzņēmumā strādā aptuveni 4 700 cilvēku.
No valsts puses uzņēmums vēlētos redzēt mazumtirgotājiem labvēlīgāku likumdošanu tabakas tirdzniecībā. «Ar likumu noteikto zemo uzcenojumu dēļ, tabakas tirdzniecība tiek daļēji subsidēta uz citu produktu rēķina. Bez tam valstij būtu asāk jāvēršas pret pelēko ekonomikas sektoru visās sfērās. Svarīga ir arī likumdošanas kontinuitāte un laicīga, rūpīgi izdiskutēta izmaiņu veikšana», uzsvēra Eniņa.
Viņa piebilda, ka nodokļu celšanas vietā Rimi sagaida sekmīgāku nodokļu iekasēšanu no tiem, kas tos nemaksā. «Pārāk liels nodokļu slogs ir ietekmējis patēriņu. Cerams, ka tiks turēts vārds un nodokļu paaugstināšana vairs nenotiks», norādīja Rimi mārketinga vadītāja.