Augulis: atbildība par situāciju airBaltic jāuzņemas Flikam

Satiksmes ministrs Uldis Augulis

Visa atbildība par situāciju nacionālajā lidsabiedrībā Air Baltic Corporation (airBaltic) saskaņā ar esošo akcionāru līgumu ir jāuzņemas kompānijas privātajam akcionāram un tās vadītājam Bertoltam Flikam, šodien preses konferencē sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš uzsvēra, ka saskaņā ar 2009.gadā noslēgto akcionāru līgumu lidsabiedrības vadība ir privāto akcionāru rokās. «Pilna atbildība ir jāuzņemas privātajiem akcionāriem, kas ir pilnībā atbildīgi par airBaltic valdes vienpersoniski pieņemtajiem lēmumiem,» uzsvēra Augulis.

Ministrs piebilda, ka, ja patlaban viņam būtu jāparaksta šāds akcionāru līgums, tad viņš to, visticamāk, nedarītu. «Tomēr mums ir jāapzinās visas tiesiskās sekas, ko paredz esošais akcionāru līgums,» piebilda Augulis.

Viņš sacīja, ka patlaban visas spekulācijas par finanšu situāciju airBaltic ir bez pamata. «Uzņēmumā notiek audits, un tā rezultāti valdībai tiks ziņoti pēc 4.jūlija. Ir skaidrs, ka līdz 2012.gadam lidsabiedrībā būs nepieciešami ieguldījumi lidmašīnu flotes nomaiņai, tāpēc valdībai pēc auditoru ziņojuma uzklausīšanas būs jāpieņem lēmums, vai valstij kā “airBaltic” lielākajai akcionārei šajā procesā jāiesaistās vai nē,» skaidroja Augulis.

Satiksmes ministrs piebilda, ka ekonomikas ministrs Artis Kampars (V) nav vērsies Satiksmes ministrijā ar informāciju par satraucošo finanšu situāciju airBaltic. «Es ceru, ka Kampars, ja viņa rīcībā patiešām ir šāda informācija, ar to ir vērsies tiesībsargājošajās iestādēs,» sacīja Augulis.

Esot grūti spriest, kādi motīvi ir šādiem ekonomikas ministra paziņojumiem, tomēr Zaļo un zemnieku savienība nepieprasīšot Kampara demisiju pēc paziņojumiem par airBaltic atrašanos uz maksātnespējas robežas, jo situācija ir jārisina un tikai pēc auditoru ziņojuma varēšot redzēt objektīvo situāciju lidsabiedrībā, skaidroja Augulis. «15.jūnijā, notiek airBaltic padomes sēde, kurā kompetenta uzņēmuma finanšu vadība sniegs ziņojumu par finanšu situāciju lidsabiedrībā,» piebilda Augulis.

Viņš piebilda, ka Kamparam pirms šādu paziņojumu sniegšanas publiskajā telpā bija jāizvērtē politiskā atbildība par šādu soli. airBaltic nodrošina 65% no lidostas Rīga pasažieru plūsmas, un, ja šādu paziņojumu rezultātā radīsies zaudējumi lidostai, tad esošais valsts budžets nedos iespēju kompensēt potenciālos zaudējumus arī lidostai, skaidroja Augulis.

«Jājautā, vai politiskie partneri nav izvēlējušies Satiksmes ministriju kā priekšvēlēšanu kampaņas kaujas lauku un vai Kampars kā potenciālais 11.Saeimas vēlēšanu deputāta kandidāts šādā veidā nerealizē savu priekšvēlēšanu kampaņu,» piebilda Augulis.

Satiksmes ministrs arī informēja, ka airBaltic padomes pārbaudītie maksājuma uzdevumi apliecina, ka papildu pērn valsts veiktajiem 15 miljonu latu ieguldījumiem airBaltic pamatkapitālā šāda apjoma ieguldījumus ir veicis arī privātais akcionārs.

Augulis atzina, ka oficiālie airBaltic 2010.gada darbības rezultāti būs zināmi tikai pēc audita pabeigšanas, taču provizoriski lidsabiedrība varētu būt strādājusi ar zaudējumiem. «Pērn tika sākta gaisa flotes nomaiņa, un jebkuri ieguldījumi paredz zaudējumus,» piebilda Augulis.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas