Aptauja: Trešdaļa Latvijas iedzīvotāju neredz izglītības kvalitātes uzlabošanos

Teju trešdaļa Latvijas iedzīvotāju jeb 29,8% uzskata, ka izglītības kvalitāte Latvijā pēdējo gadu laikā ir pasliktinājusies, secināts Rīgas Tālmācības vidusskolas izglītības kvalitātes indeksā.

21% aptaujāto uzskata, ka ir vērojama izglītības kvalitātes uzlabošanās, bet 38,8% uzskata – nav vērojama ne uzlabošanās, ne pasliktināšanās.

Salīdzinot to respondentu atbildes, kuru ģimenē ir bērni un jaunieši, kas iegūst izglītību, un to, kuru ģimenēs nav bērnu vai jaunieši, kas iegūst izglītību, secināts, ka ģimenēs ar bērniem, kas mācās, 23,8% novērojuši izglītības kvalitātes uzlabošanos, bet 33,8% – pasliktināšanos. Ģimenēs bez bērniem, kuri mācās, 18,9% novērojuši izglītības kvalitātes uzlabošanos, bet 26,8% – pasliktināšanos.

Rīgas Tālmācības vidusskolas pedagogs Edgars Čerkovskis uzskata, ka negatīvais skatījums uz Latvijas izglītības kvalitātes uzlabošanos saistīts ar izglītības sistēmas prestižu salīdzinājumā ar Igauniju un Eiropas Savienību kopumā. Tāpat respondentu viedokli ietekmē informācija medijos.

«Esmu pārliecināts, ka uzlabojot Latvijas izglītības sistēmas tēlu, celsies arī sabiedrības viedoklis par kopējo izglītības kvalitāti valstī,» tā Čerkovskis.

Respondentu atbildes atšķiras arī gadījumos, kad sarunvaloda ģimenē ir krievu vai latviešu. Ģimenēs, kur sarunvaloda ir krievu, 15% norādījuši, ka vērojama izglītības kvalitātes uzlabošanās, bet 44% – pasliktināšanās. Ģimenēs, kur sarunvaloda ir latviešu, 25% norādījuši, ka vērojama izglītības kvalitātes uzlabošanās, bet 22% – pasliktināšanās.

Lasiet arī: Izglītības ministre: Latvijas skolām jāizvērtē savas stiprās puses

Analizējot datus reģionālā griezumā, secināts, ka visnegatīvāk izglītības kvalitāte tiek vērtēta Latgalē: 15% norādījuši, ka pēdējos gados vērojama uzlabošanās, bet 38% – ka pasliktināšanās. Vispozitīvāk situāciju vērtē Zemgalē: 29% norādījuši, ka vērojama uzlabošanās un 26% – ka pasliktināšanās.

Pētījums veiks no 2019.gada oktobra sākuma līdz 2019.gada novembrim un tajā piedalījās vairāk nekā 1 000 respondenti no visas Latvijas.

Rīgas Tālmācības vidusskolas izglītības kvalitātes indekss veidots ar mērķi apzināt situāciju izglītības jomā, kā arī sekmēt izglītības pieejamību un kvalitāti visā Latvijā.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas