Eksperti Igaunijā ieteikuši valdībai būt piesardzīgai attiecībā uz kravu pārvadājumu maršrutu Ziemeļu zīda ceļš, kur paredzēts transporta koridors no Ķīnas uz Zviedriju, vēsta Igaunijas sabiedriskais medijs ERR.
Igaunijas ekonomisko lietu un infrastruktūras ministrs Tāvi Āss (Taavi Aas) pagājušajā nedēļā tikās ar Ķīnas, Krievijas, Kazahstānas un Zviedrijas politiķu delegācijām, lai apspriestu kravu plūsmas palielināšanu Ziemeļu zīda ceļa tranzīta maršrutā. Ministrs norādījis, ka šobrīd Zviedrijai un Norvēģijai nav dzelzceļa koridora uz Ķīnu, tādēļ Igaunijai šī ir neizmantota iespēja.
Lasiet arī: Lietuvā pienāk Ķīnas otrais pasta vilciens ar sūtījumiem 36 Eiropas valstīm
Bažas par drošību, sadarbojoties ar autoritārām valstīm
Igaunijas Ārpolitikas institūta jaunākais pētnieks Franks Jiriss (Frank Jüris) iespējamā tranzīta ceļa izveidi komentējis šādi: «Ķīna jau pārvadā preces uz Somiju pa sauszemes koridoru. Cik dzīvotspējīgs būtu vēl viens konkurējošs maršruts.»
Pētnieks arī apšaubījis iespējas uzticēties Krievijai un Ķīnai. Viņaprāt: «Šis jaunais maršruts būtu atkarīgs no divu autoritāru valstu ieskatiem, jo maršruts vestu caur Krieviju, un attiecībā uz Ķīnu mēs zinām gadījumu, kad tika slēgts Igaunijas piena eksports pēc tam, kad Igaunijas augstākās amatpersonas tikās ar Dalailamu»
Igaunijas bijušais ārlietu ministrs un pašreizējais eiroparlamentārietis Urmass Paets (Urmas Paet) savukārt sacījis, ka liela nozīme būs tam, kas kontrolēs tranzīta maršruta infrastruktūru. «Izšķirošs faktors ir tas, lai infrastruktūru nedod ieguldītājiem, kuri ir saistīti ar Ķīnu vai Krieviju,» vērtējis Urmass Paets.