Šovasar Baltijas jūras dzelmē atkārtoti tiek pētīts 1994.gadā traģiski nogrimušā prāmja Estonia vraks. Nirēji atklājuši, ka vrakam ir pilnībā atvērta kuģa klāja rampa. Eksperts Tallinā raidorganizācijai ERR komentējis, ka atklājums ir būtisks, tomēr nenorāda, ka pašreiz spēkā esošais oficiālās izmeklēšanas komisijas atzinums par prāmja nogrimšanas cēloņiem būtu kļūdains.
Ceturtdien, 15.jūlijā, Igaunijas, Somijas un Zviedrijas izmeklētāju un prāmja nogrimšanas upuru pārstāvju kopīgā ekspedīcijā ar profesionālu nirēju darbu vraka detalizētā apskatē secināts, ka kuģa klāja rampa šobrīd stāv pilnībā atvērtā stāvoklī. Iepriekš tika vēstīts, ka jūras dzelmē guļošā prāmja rampa ir aizvērtā pozīcijā.
Komentēt atklājumu lūgts Tallinas Tehnoloģiju Universitātes Celtniecības un arhitektūras vecākais pētnieks Kristjans Tabri (Kristjan Tabri). Viņš skaidrojis, ka rampa bijusi piestiprināta pie kuģa ar astoņiem gredzeniem un ka iepriekšējās izmeklēšanas gala ziņojumā secināts, ka nesabojāti bijuši divi no tiem.
Lasiet arī: Zviedrijā attaisnoti prāmja Estonia dokumentālisti par iespējamu piemiņas vietas apgānīšanu
«Kad kuģis stāv kājām gaisā, rampa ar tās svaru, kas lēšams no desmit līdz 15 tonnām, karājas pie šiem diviem gredzeniem. Es teiktu, ka fundamentālais jautājums ir, vai rampa ir pilnībā atdalījusies vai arī tā vēl turas klāt,» skaidroja pētnieks piebilstot, ka rampu jūras dzelmē nespētu atdalīt kāds nirējs-amatieris.
Tabri norādījis, ka atbildi uz šo jautājumu sniegs vraka tuvāka apskate, vēsta ERR.
1994.gada 28.septembrī igauņu pasažieru prāmis Estonia nogrima ceļā no Tallinas uz Stokholmu. Nelaimē bojā gāja 852 cilvēki no 17 valstīm, tostarp 17 Latvijas pilsoņi.