SIA Izdevniecība «Dienas bizness» pagājušā gada decembrī ir pilnībā pabeigusi atmaksāt valsts budžetā pārsniegtos priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumus 104 500 eiro apmērā, ziņo Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB).
KNAB un Izdevniecība «Dienas bizness» 2020.gada nogalē noslēdza administratīvo līgumu, kas paredzēja, ka uzņēmums pārsniegtos priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumus atmaksā vairākās daļās.
Jau ziņots, ka neilgi pirms 13.Saeimas vēlēšanām laikraksts Dienas Bizness izplatīja divus speciālizlaidumus, kuros tika slavētas partijas KPV LV un Saskaņa. Katrs speciālizlaidums tika nodrukāts 800 000 eksemplāros.
Izdevniecība apgalvoja, ka tā bijusi daļa no laikraksta abonēšanas kampaņas, savukārt KNAB uzskatīja, ka tā bijusi priekšvēlēšanu aģitācija. KNAB 2020.gada maijā Dienas Biznesam piemēroja 1 400 eiro naudassodu un uzdeva valsts budžetā pārskaitīt 104 500 eiro par politisko aģitāciju, pārsniedzot tam pieļaujamos tēriņus.
Lai neļautu jebkuram ar lielu naudu ietekmēt vēlēšanu rezultātus, tā sauktās trešās personas politiskajām reklāmām drīkst tērēt tikai aptuveni 6 000 eiro, savukārt, pēc KNAB aplēsēm, Dienas Bizness speciālizlaidumiem tērējis daudz vairāk.
2020.gada vasarā par laikraksta Dienas Bizness izdevēja Izdevniecība «Dienas bizness» 100% īpašnieku kļuva Izdevniecības Dienas mediji īpašnieks Edgars Kots, kurš tiek dēvēts arī par «bēdīgi slavenā trio – Lemberga, Šlesera un Šķēles» – cilvēku.
Proti, publiskajā telpā vairākkārt izskanējušas aizdomas, ka laikraksta Diena kontrole patiesībā ir Aivara Lemberga, Andra Šķēles un Aināra Šlesera rokās. «Papīros» uzrādītā vadība, visticamāk, vien izpilda trio norādījumus.
Lasiet arī: Kaimiņš: Neizglābšu KPV LV no Šlesera, Lemberga, ZZS ietekmes
Kopš 2019.gada Dienas Bizness, kas iepriekš iznāca kā laikraksts, iznāk žurnāla formātā reizi nedēļā.
Firmas.lv pieejamā informācija liecina, ka uzņēmums 2020.gadā strādāja ar 923 241 eiro apgrozījumu, kas ir par 33,3% mazāk nekā gadu iepriekš, bet zaudējumu apjoms saruka par 32,4% un bija 258 075 eiro.