Ukrainas kara otrajā nedēļā, pakļaujoties lielam sociālo mediju lietotāju spiedienam, par darbības apturēšanu Krievijā paziņojuši Rietumu lieluzņēmumi McDonald’s, Coca-Cola un Starbucks, vēsta britu raidorgaizācija BBC.
Pagājušajā nedēļas nogalē mikroemuāru vietnē Twitter populāri bijuši tēmturi ar aicinājumiem boikotēt McDonald’s un Coca-Cola par nevēlēšanos iestāties pret Krievijas organizēto karadarbību Ukrainā.
Otrdien, 8.martā, amerikāņu ātrās ēdināšanas uzņēmumu ķēde McDonald’s paziņojusi, ka uz laiku slēgs savus aptuveni 850 bistro Krievijā, savukārt amerikāņu kafejnīcu ķēde Starbucks pavēstījusi, ka slēgts 100 kafejnīcas.
Lasiet arī: Stāsti no Ukrainas. Kāzas un dievkalpojumi bumbu patversmēs un Iļja Krievijā
Arī amerikāņu limonāžu lielražotājs Coca-Cola otrdien paziņoja par darbības apturēšanu Krievijā. Londonas biržā kotētajam uzņēmumam Coca-Cola HBC AG šis ir sāpīgs solis, jo tam pieder vairākas dzērienu pildīšanas rūpnīcas Krievijā.
Visi trīs uzņēmumi paziņojuši, ka turpinās maksāt algas saviem darbiniekiem Krievijā.
Kopš iebrukuma sākuma 24.februārī desmitiem starptautiski pazīstamu firmu, tostarp Ikea, Boeing, Volkswagen, Netflix un Levi’s, jau ir apturējušas pārdošanu vai pārtraukušas sniegt pakalpojumus Krievijā, ņemot vērā smagas sankcijas, ko Krievijai noteikušas Rietumvalstis, vēsta BBC.