Nepilnu mēnesi pēc AS Pasažieru vilciens valdes locekļa, Vienotības pārstāvja Mārtiņa Grestes stāšanās amatā par viņa privātuzņēmuma līzingā iegādāto automašīnu Mercedes Benz maksājumus sācis veikt Pasažieru vilciens.
Izrādās, ka Grestem, kurš tiek uzskatīts par vienu no Vienotības slēpto finanšu plūsmu pārzinātājiem, paša līdzšinējā darbā Pasažieru vilcienā ir bijušas citas prioritātes, – to rāda kāds portāla Pietiek rīcībā nonācis dokuments, ko 2009. gada 3. septembrī parakstījis Pasažieru vilciena valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs.
Saskaņā ar šo vienošanos par saistību pārņemšanu un līzinga veida maiņu, Pasažieru vilciens no mazpazīstamās SIA GSM Birojs pārņēmis visas tās saistības pret līzinga uzņēmumu DnB Nord Līzings sakarā ar automašīnas Mercedes Benz S320 finanšu līzingu.
Līdz ar to valsts uzņēmums Pasažieru vilciens uzņēmies turpmāk privātās kompānijas vietā veikt līzinga maksājumus par tās līzingā ņemtu automašīnu, kuras atlikusī vērtība bijusi vairāk nekā 22 tūkstoši eiro. Precīzā summa, ko katru mēnesī par Grestes firmas līzingā ņemto automašīnu maksājis valsts uzņēmums, nav zināms: Pasažieru vilciens piektdien nekādus komentārus par šo līgumu nesniedza.
Savukārt pats Greste apgalvoja, ka viņam šādi labumi vienkārši pienākušies un nekā slikta tur neesot. Man kā valdes loceklim pienākas mašīna. Bija vai nu jāpērk jauna vai kādi citi varianti. Es piedāvāju šo variantu, kas ir daudz lētāks nekā tie varianti, kas ir Pasažieru vilcienam, tā Greste.
Mersedesa uzturēšana 22. mēnešos ir izmaksājusi 5770.74Ls. Nu nevar Greste ar saviem pieticīgajiem ienākumiem uzturēt šādu auto, tāpēc PV panāca pretī savam “darba pirmrindniekam”. Vēl pierēķināsim degvielas cenu OCTA un KASKO. Domāju kopsummā būs visi 10000Ls. Mēnesī orientējoši 454Ls + līzinga maksājumi. Tātad Grestes Mersis PV izmaksā aptuveni 1000Ls mēnesī.