Baltijā konkurences starp lidostām praktiski nav, turklāt Rīgas, Tallinas un Viļņas lidostas ir grūti salīdzināt, tā kā tām ir dažādi mērķi un funkcijas, ziņu portālam BNN norāda Igaunijas un Lietuvas lidostu pārstāvji, komentējot lidostas Rīga vadītāja Arņa Luhses izteikumu, ka Rīgai Baltijā konkurentu neesot.
Tallinas lidostas valdes loceklis Ēriks Sakovs (Erik Sakkov) uzskata, ka ļoti daudz kas atkarīgs tieši no katras pilsētas teritoriālā lieluma un iedzīvotāju skaita.«Tas, ka lidosta Rīga ir, teiksim, divas reizes lielāka nekā Tallinas vai Viļņas lidostas, nenozīmē, ka tā kļūst arī svarīga katras valsts vietējiem iedzīvotājiem,» teic Sakkovs.
Viņaprāt, nelielu konkurenci varētu izšķirt attiecībā uz biznesa klientiem, kuri iespējams varētu vērtēt tieši pilsētas un lidostas lielumu, taču viss pārējais, kas saistīts ar konkurenci, «dzīvo tikai galvās».
«Mūsu tautas nav idioti, kuri vadās pēc primitīva principa, kurš labāks,» norāda Sakkovs, piebilstot, ka kaimiņvalstu attiecības ir ļoti draudzīgas.
Attiecībā uz airBaltic, pārstāvis pauž vienīgo Tallinas lidostas oficiālo viedokli: «airBaltic mums ir ļoti labs klients. Tas, ka viņš mums ir mūs ļoti priecē, ja viņa nebūs – no tā nekas nemainīsies. Jebkurā gadījumā mēs vēlam airBaltic visu to labāko,» tā Sakkovs.
Jāpiebilst, ka Sakkovs arī atklāja, ka airBaltic ir parādā Tallinas lidostai, taču pārstāvis nenorādīja konkrēto summu.
Līdzīgu situāciju saistībā ar konkurenci min arī Lietuvas galvaspilsētas lidostas pārstāve. «Viļņas lidosta un Rīgas lidostas, ņemot vērā to īpašības, atšķiras un nekonkurē attiecībā uz tranzīta pasažieriem: Rīgas lidosta ir tā, kas tos pārvadā, bet Viļņas lidosta – nē,» norāda Viļņas lidostas komunikācijas menedžere Sandra Šiauliene, piebilstot, ka Rīgas lidosta ir vairāk kā punkts, kur mainītu lidojuma virzienu, bet mazāk kā galamērķis.
Viņa vēsta, ka, izvērtējot kopējo tirgu, visas lidostas sasvstarpēji sacenšas par pasažieriem, kuriem ir izvēle, no kurienes sākt savu ceļojumu. «Šogad satiksme Viļņas lidostā pieaugs aptuveni par 30%, un mums ir mērķis un iespēja saglabāt šo izaugsmi arī 2012. un 2013. gadā,» atzīmē Šiauliene. Viņa piebilst, ka ir ļoti svarīgi, lai satiksmes pieaugumu veicinātu godīgi un brīvi konkurences apstākļi lidostā: «No Viļņas lidostas regulārus lidojumus veic septiņpadsmit aviokompānijas, un nevienai no tām nav vairāk par 20% pasažieru no kopējā pārvadājuma tirgus.»
Lidostas pārstāve uzsver, ka Viļņas un Rīgas lidostas atrodas dažādās situācijās, kam par daļēju iemeslu esot tas, ka Latvijā ir tikai viena pasažieru lidosta, kamēr Lietuvā tādas ir trīs. «Pēc mūsu aprēķiniem, lielāks skaits pasažieru ceļo no Lietuvas lidostām, nevis Rīgas,» tā Šiauliene.