Par 10 miljoniem latu tiks samazināts finansējums ceļu uzturēšanai, bet par pieciem miljoniem – dotācijas pasažieru pārvadātājiem, šodien Latvijas Radio pastāstīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.
«Es ceru, ka ziema būs laba, bez sniega, un tad varbūt mēs to sajutīsim mazāk,» teic ministrs.
Attiecībā uz pasažieru pārvadājumiem, viņš norāda, ka šobrīd tiek runāts ar pašvaldībām. «Es uzskatu, ka mums ir labs dialogs, proti, mēs viens otram uzticamies, tāpēc atradīsim tādu risinājumu, lai iedzīvotāji pēc iespējas mazāk justu šo te samazinājumu,» teic Ronis.
Viņaprāt, pats galvenais ir izveidot valstī prognozējumu autoceļu uzturēšanas un būvniecības politiku. Tādu, kādu nav bijis iespējams veidot pēdējos krīzes gadus. «Ne iedzīvotāji, ne privātais sektors nav spējis prognozēt kurā vietā un kā šie ceļi tiks uzturēti, laboti un būvēti,» uzsver ministrs.
Jautāts par situāciju Satiksmes ministrijas pārraudzītajā Latvijas Autoceļu uzturētājs (LAU) valdē, kuras locekļi centušies nodrošināties pret politiskiem satricinājumiem, kļūstot par jaunizveidotu departamentu direktoriem, Ronis atsakās sniegt komentāru. Ministrs, kuram iejaucoties, LAU plāni tika atcelti, norāda, ka trešdien, 16. novembrī, paredzēta uzņēmuma pilnsapulce, kurā situācija tiks izskatīta un lemts par risinājumu.
«Šo cilvēku rīcība ir sekas tai nebeidzamai sistēmiskai problēmai, kad pie valdību un ministru maiņas politiski tiek padzīti vieni darbinieki un pieņemti citi,» teic Ronis, piebilstot, ka laika gaitā, likvidējot padomes, uzņēmumu valdes tikušas politizētas. Proti, politiķi, lai ietekmētu un pārraudzītu uzņēmumus, tika ievēlēti valdēs, kas būtībā ir uzņēmuma tiešā priekšniecība, kurai jāsaskaras ar kompānijas ikdienas darbiem. «Tas nav pareizi,» tā Ronis.
Ref: 103.000.103. 187