PV: Stadler nerēķinās ar Latvijas interesēm

Kompānijas Stadler rīcība ir destruktīva attiecībā pret Latvijā izsludinātā konkursa norisi un, lai gan Stadler ir tiesīgs izmantot savas tiesības un vērsties pie ES Institūcijām, ir pamats domāt, ka tas tiek darīts ar mērķi novilcināt laiku ar bezjēdzīgām sūdzībām, uzskata AS Pasažieru vilciens.

Pasažieru vilciens izveidojušos situāciju vērtē kā apzinātus centienus ar birokrātiskām metodēm panākt AS PV un CAF līguma slēgšanas procesa kavēšanu, informē uzņēmums.

Stadler savu konkurētspēju varēja pierādīt, piedaloties PV izsludinātajā konkursā par jaunu vilcienu iegādi un uzturēšanu, taču Stadler neiesniedza piedāvājumu konkursa 2.kārtai. Līdz ar to nav pamatotas motivācijas kompānijas starptautiskām aktivitātēm, iesniedzot sūdzības Eiropas līmeņa institūcijās, un šāda rīcība pēc būtības traktējama kā nostāja pret Latvijas valsts interesēm, apdraudot lielas nozares attīstību.

PV no publiski pieejamās informācijas secinājis, ka Stadler visi iesniegumi ES institūcijās ir balstīti uz vispārīgiem un apšaubāmiem bezseguma pieņēmumiem. Piemēram, argumentējot par iespējamām izmaksām, kas it kā ir augstākas, Stadler nepasaka ar ko tieši šīs izmaksas vispār ir salīdzinātas.

Iepirkuma procedūra, tai skaitā ar pārsūdzībām Iepirkumu uzraudzības birojā un ar biroja labvēlīgu lēmumu pieņemšanu PV, atļaujot slēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju, jau ir noslēgusies, un, lai arī Stadler uzņēmumam ir bijušas visas iespējas šajā konkursā piedalīties, uzņēmums to nav uzskatījis par vajadzīgu un ir izvēlējies cīnīties pret savu konkurentu CAF ar procedurālām metodēm. Pirms gada Stadlerir uzvarējis līdzīgā konkursā Igaunijā un šobrīd piegādā Igaunijas pasažieru pārvadātājiem Polijā ražotus vilcienus, taču Latvijā nav izvēlējies piedāvāt Latvijas prasībām nepieciešamos vilcienu sastāvus, norāda AS PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds.

AS PV uzsver, ka Šveices uzņēmumam Stadler nevajadzētu izvēlēties šādas, zemu intrigu cienīgas metodes cīņai ar konkurentiem, un galvenais – netraucēt Latvijas valstij un tās vienīgajam iekšzemes pasažieru pārvadātājam pa dzelzceļu AS PV īstenot projektu, iegādājoties ērtus un tehnoloģiski modernus un izmaksu ziņā krietni efektīvākus vilcienus. Turklāt vilcieni tiks ražoti Latvijā, Spānijas uzņēmumam CAF, piesaistot apakšuzņēmēju AS Rīgas vagonbūves rūpnīca.

Ref: 102.000.102.525

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas