Liepājas tūrisma nozarē maz jautrības

Lai arī tūrisms allaž bijis Liepājas pilsētas prioritāšu sarakstā, kaut cik jūtamu finansiālu atbalstu pēdējos gados pašvaldība atvēlējusi tikai vides labiekārtošanai un pieejamībai, raksta laikraksts Dienas Bizness.

Neliels pilsētas mārketinga budžets, strauji krītošs iedzīvotāju skaits, zaudēts starptautiskās lidostas sertifikāts un nespēja panākt kaut cik pieņemamu pasažieru vilciena grafiku satiksmei ar galvaspilsētu, kavē Liepājai iegūt kaut cik nopietnas tūrisma pilsētas statusu.

Šovasar mērķis ir panākt tūristu skaita pieaugumu par 2% – 5%, atklāj Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja (LRTIB) vadītāja Ieva Hmieļevska. Pērn aktīvajā tūrisma sezonā Liepājā nakšņojuši gandrīz 38 tūkst. viesu, katrs iztērējot vidēji 35 Ls. Kopumā viesmīlības nozare pilsētā piedāvā ap 1200 gultasvietu. Tāpēc būtiski ir panākt nevis vairāk tūristu, bet ilgāku viņu uzturēšanos pilsētā. Pagaidām vidējais viesošanās laiks nesasniedz pat divas diennaktis.

Ierobežoto līdzekļu dēļ Hmieļevska saredz uzdevumu aktivizēt pilsētas «pārdošanu» tuvākajiem kaimiņiem. Iespējams, ka labāks mērķtirgus būtu Maskava vai Minhene, taču tur mārketingam vajag daudz vairāk naudas.

Tikmēr dāņu uzņēmējs Stīns Lorenss zināms arī kā Luijs Fonteins atzīmē, ka tūrisma attīstība maz iespējama, ja nav gaisa satiksmes. «Transports ir pirmais solis tūrista veiksmīgai nokļūšanai pilsētā. Šajā ziņā Liepāja ir ļoti sliktā pozīcijā un būs tik ilgi, kamēr Liepājas lidostā nebūs atjaunota regulāra satiksme ar kādu no Vācijas, Dānijas, Zviedrijas, Norvēģijas, Somijas un Krievijas pilsētām, un reisi būtu vismaz reizi dienā,» tā Lorenss.

Ref: 103.000.103.695

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas