Briest pasažieru pārvadātāju «karš»

Samazinoties valsts dotācijām, briest radikālas pārmaiņas pasažieru pārvadājumu jomā, kas draud izraisīt pārvadātāju «karu», kurā cietēja var būt arī valsts.

Sarežģītā situācijā atrodas pasažieru autopārvadātāji, kuriem ar Latvijas valsti – SIA Autotransporta direkcija (ATD) personā – ir noslēgts līgums par maršrutu tīkla apkalpošanu uz 12 gadiem – tātad līdz 2020.gadam, raksta Dienas Bizness.

Balstoties uz šo līgumu, autopārvadātāji ir uzņēmušies saistības – līzingā iegādājušies autobusus. Tāpēc līgumu laušana (vai spēles nosacījumu kardināla maiņa) no valsts puses draudētu ar tiesvedībām un, iespējams, arī papildu izmaksām nodokļu maksātājiem, jo diez vai privātie autopārvadātāji tam piekritīs. Tomēr valstij šajā jautājumā risinājums būs vien jāpieņem, kaut arī, kā trāpīgi situāciju raksturoja viens no aptaujātajiem – kod, kurā pirkstā gribi, visi sāp.

Lai arī pašreizējā situācijā sākotnējā karadarbībā iesaistītās personas – Satiksmes ministrijas pārziņā esošā a/s Pasažieru vilciens (PV) un ATD – savos komentāros par lietas būtību, t.i., pasažieru vilcienu maršrutu skaita optimizēšanu, izsakās ļoti piesardzīgi, tomēr šajā jautājumā ir iesaistīti gan pasažieru autopārvadātāji (arī to īpašnieki), gan pašvaldības, gan arī pasažieri, kur katram ir savas specifiskas intereses. Kā no PV, tā no ATD skan atbilde: šobrīd notiek diskusija, lai atrastu labāko iespējamo risinājumu.

Ref: 102.000.102.1495

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas