Google izmanto savu vērienīgo datubāzi par iepirkšanos internetā, lai izveidotu Google patēriņa cenu indeksu (GPI), kas spēs aprēķināt inflācijas rādītājus. Šāda veida indekss ar laiku varētu kļūt par alternatīvu oficiālajiem statistikas datiem, raksta Financial Times.
Daudz ātrāks veids, kā var apkopt ekonomikas datus, ir izmantot tiešsaistes avotus, uzskata Google galvenais ekonomists Hals Varians (Hal Varian). Oficiālo patēriņa cenu indeksu apkopo, ievācot datus no katra veikala atsevišķi, un šādu datu publikācijas iznāk vienreiz mēnesī ar vairāku nedēļu laika nobīdi, tā ekonomists.
Varians sacījis, ka GPI norāda uz ļoti skaidru deflācijas tendenci ASV internetā tirgoto preču vidū laika posmā no pagājušā gada Ziemassvētkiem. Savukārt Lielbritānijā dati liecina par pretējo, proti nelielu inflāciju.
Wall Street analītiķu informācija joprojām ir daudz precīzāka, tā kā viņi ņem vērā arī vairākus citus faktorus, piemēram, izmaiņas darba tirgū. Neskatoties uz to, GPI spēj palīdzēt vēl vairāk uzlabot precizitāti attiecībā uz Wall Street veidotajām prognozēm, sacījis Google pārstāvis.
GPI šobrīd vēl tiek izstrādāts, tāpat arī Google vēl nav nolēmusi, vai to publicēt.
Vai ir arī, kas tāds ko Google vēl nedara, vai plāno darīt?
Tieši manas domas,visu zinošā,visu varošā un nepārspējamā Google.