Pīlēns: Skandināvijas valstu tirgos var iegūt labāku pieredzi un celt konkurētspēju

Holdinga UPB prezidents Uldis Pīlēns

Skandināvijas valstu tirgos var iegūt daudz augstāku pieredzi gan inženiertehniskajos risinājumos, gan darba drošības jautājumos, kā arī, ņemot vērā to, ka esam viena reģiona kaimiņi, vairot savu potenciālo konkurētspēju Baltijas valstu tirgū, intervijā biznesa portālam Nozare.lv sacīja UPB būvniecības koncerna valdes priekšsēdētājs Uldis Pīlēns.

Viņš informēja, ka ārvalstīs būvētie objekti ir visdažādākie – gan pēc lieluma, gan funkcijām. Zviedrijas pilsētā Merstā tiek būvēts vesels pilsētas kvartāls – sešas daudzdzīvokļu sešu līdz 12 stāvu dzīvojamās mājas. Upsalā ir uzbūvēti divi lieli lauksaimniecības universitātes pētniecības centri, katrs 20 000 kvadrātmetru platībā. Zviedrijā un Norvēģijā tiek būvēti vai jau ir uzbūvēti daudzi citi objekti – biroju ēkas, viesnīcas, slimnīcas, cietumi, ražošanas ēkas, dzelzceļa stacijas, stadioni, dzīvojamie un tirdzniecības kompleksi.

«Viss šis milzīgais apjoms ir UPB projektēts, Latvijā saražots, aizvests uz Zviedriju un tur samontēts. Arī Vācijā ir pabeigts objekts Bohumas universitātē un patlaban tiek būvēta Vupertāles universitātes fakultātes ēka. Darmštatē tiek būvēta psihiatriskā klīnika. Vācijā pārsvarā veicam fasāžu būvniecību, savukārt Zviedrijā būvdarbi vairāk saistīti ar dzelzsbetona un metāla konstrukcijām,» skaidroja Pīlēns.

«Ārvalstu tirgi, kas sākotnēji šķiet vienkārši, viegli iekarojami, kuros nav stingru spēles noteikumu, piemēram, Krievijas vai arābu valstu tirgi, beigās izrādās sarežģītāki, nekā pirmajā mirklī izskatās. No otras puses – stingri definētie un civilizētie Eiropas tirgi, tostarp arī Skandināvijā, ir daudz stabilāki, līgumu izpildes un maksājumu ziņā drošāki. Šajos tirgos ir daudz zemāks uzņēmējdarbības risks, tikai jāpieņem to spēles noteikumi. Skandināvijas tirgū ieiet ir ilgāk un grūtāk, bet to visu atsver mūsu konkurētspējas pieaugums,» uzsvēra Pīlēns.

UPB darbību ārvalstu tirgū sāka Īslandē, kur tika uzbūvēti pirmie objekti, lielākais no tiem ir Reikjavīkas kultūras un atpūtas centrs. Īslandē joprojām darbojas UPB meitasuzņēmums.

«Tagad veidojam vietējos uzņēmumus jebkurā tirgū, kurā UPB sāk strādāt, cenšamies piesaistīt arī vietējos darbiniekus. Būvniecības sektors nav izveidojams pilnībā kā 100% eksports, jāiesaista arī vietējie partneri un darbinieku komanda. Savukārt visus konstrukciju montāžas darbus ārvalstīs veic būvnieki no Latvijas. Pieļauju, ja UPB attīstība ārvalstu tirgos iegūs vēl lielākus mērogus, tad savos uzņēmumos Vācijā, Zviedrijā un Norvēģijā centīsimies piesaistīt arī vietējo darbaspēku. Tendences rāda, ka uz to viss virzās, jo konkursi, kuros piedalāmies, un būvējamie objekti kļūst arvien lielāki un apjomīgāki,» sacīja Pīlēns.

Patlaban uzņēmuma ārvalstu tirgi ir līdzsvarojušies un vienādi svarīgi ir gan Norvēģijas, gan Zviedrijas, gan Vācijas tirgi. Īslandes un Dānijas tirgos apjomi patlaban ir mazāki, bet tas nenozīmē, ka tie ir mazāk svarīgi, uzsvēra uzņēmējs. «Visos tirgos tiek iegūta atšķirīga pieredze. Patlaban sākam strādāt arī Somijā, un ir skaidrs, ka katrā no tirgiem kaut kas ir citāds,» piebilda Pīlēns.

UPB turpina piedalīties daudzos konkursos ārvalstīs. «Būvdarbu pieauguma tendence fiziskos apjomos ir iespaidīga, UPB jau ir nodrošināti pietiekami lieli darba apjomi 2011.gadam gan Vācijā, gan Zviedrijā un Norvēģijā. Tagad pēc krīzes ir atkopusies arī Īslande, kur parādās jauni pasūtījumi,» piebilda Pīlēns.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas