Viens no lielākajiem auto rezerves daļu vairumtirgotājiem Latvijā SIA AD Baltic pērn par 7% palielinājis apgrozījumu, sasniedzot 5.84 miljonus latu.
SIA AD Baltic ražošanas apjomu dinamika uzrāda 7% pieaugumu pret iepriekšējo gadu. Turklāt uzņēmuma apgrozījuma pieaugums vairumtirdzniecības nišā (bez neautorizētā servisa pakalpojumu sniegšanas) ir pat vēl lielāks – 13%, BNN informēja AD Baltic valdes priekšsēdētājs Jānis Bērziņš.
«Krīzes ietekmē mainījušies arī autoīpašnieku paradumi. Ceļu satiksmē parādījušās vecāka gadagājuma automašīnas, kurām nokalpojušās rezerves daļas tiek mainītas pašu spēkiem vai arī nelegālajos «autoservisos», kas visbiežāk atrodas māju pagalmos un garāžu kooperatīvos. Arī autodīleru servisos oriģinālo rezerves daļu vietā ļoti plaši tiek piedāvātas neoriģinālās, kas, pateicoties gan rezerves daļu izgatavošanas tehnoloģiju kvalitātes standartu nodrošināšanas nepieciešamībai pieaugošas konkurences apstākļos, gan tam, ka šie paši ražotāji jau arī ir oriģināldaļu piegādātāji autoražotājiem, kvalitātes ziņā neatpaliek, bet cenā ir pieņemamākas,» situāciju raksturo J. Bērziņš.
Vispieprasītākās produktu grupas ir bremžu sistēmas daļas, piekares daļas, motoreļļas un citi ekspluatācijas šķidrumi un visu veidu filtri.
AD Baltic uzņēmumu grupā ir 17 tirdzniecības filiāles Latvijā, Lietuvā un Baltkrievijā un Igaunijā, kurās tiek nodarbināti 340 darbinieki. Kompānijas konsolidētais apgrozījums 2009.gadā sasniedza gandrīz 24 miljonus eiro. AD Baltic no 2004.gada ir dalībnieks Autodistribution International (ADI), kas savu darbību veic 27 valstīs. 2009.gadā ADI apgrozījums kopā sasniedza 5.2 miljardi eiro.