airBaltic darbojas kā «ceļojumu lielveikals»

Neskaitot biļešu ieņēmumus, airBaltic gūst papildu ienākumus, kas atbilst 1% no Latvijas eksporta. Līdz ar to airBaltic pēc papildu ienākumu gūšanas apjoma ierindojas starp TOP 15 pasaules aviokompānijām, liecina aviācijas analītiķu IdeaWorks apkopotā informācija.

Papildu aviokompāniju ieņēmumi, kas ietver tādas lietas kā maksājumus par bagāžu, apdrošināšanu, iespēju iepriekš rezervēt sēdvietu, ēdieniem un dzērieniem lidmašīnā u.c. dažām aviokompānijām kā ASV zemo cenu lidsabiedrībai Allegiant sasnieguši jau 30% no kopējiem ieņēmumiem. airBaltic šajā jomā pamazām tuvojas 15% atzīmei no kopējiem aptuveni 230 miljonu latu lielajiem ieņēmumiem, raksta Dienas bizness.

Tiesa, neskatoties uz visai solīdo airBaltic procentuālo papildu ieņēmumu bāzi, pagaidām Latvijas aviokompānija vēl arvien izdot vairāk naudas nekā ieņem un 2011. gada zaudējumi pēc airBaltic izpilddirektora Martina Gausa sacītā būs pārsnieguši 60 miljonus latu.

«Sadalot uz visiem mūsu pasažieriem, papildu ieņēmumi no viena pasažiera pērn pārsniedza 12 eiro, atsevišķos mēnešos pat 15 eiro. Šo ieņēmumu kāpums ir ļoti straujš, jo 2007. gadā viens pasažieris par dažādām papildu iespējām tērēja vien nedaudz vairāk kā divus eiro,» stāsta airBaltic pārstāvis Jānis Vanags. Viņš uzsver, ka kompānijas ideja papildus aviobiļešu tirgošanai ir darboties kā ceļojumu lielveikalam, kurā var nopirkt it visu braucienam nepieciešamo (ceļojumu somu, viesnīcu, saulesbrilles, mobilā telefona karti) un nākotnē, iespējams, varēs pirkt pat nekustamos īpašumus.

Ref: 104.000.103.586

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas