Latvijas nacionālā lidsabiedrība AS Air Baltic Corporation (airBaltic) un VAS Starptautiskā lidosta Rīga parakstījušas saprašanās memorandu par tiesvedības izbeigšanu un tālāko sadarbību, biznesa portālu Nozare.lv informēja abu pušu pārstāvji.
Šodien presei izplatītajā paziņojumā gan nav norādīts memoranda saturs vai citas vienošanās detaļas, bet abas puses paudušas gandarījumu par sarunu rezultātu.
airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags norāda, ka pēc ilgām sarunām panākta kopīga nostāja un vienošanās, bet lidostas Rīga valdes loceklis Jānis Ķuzulis pauž gandarījumu par panākto vienošanos, kas dodot cerību, ka turpmākā lidostas sadarbība ar lidsabiedrību airBaltic atgriezīsies normālās sliedēs un garantēs abu kompāniju turpmāku attīstību.
Jau ziņots, ka satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) pagājušajā nedēļā uzdeva lidostai un airBaltic līdz pirmdienai, 16.augustam, vienoties par parāda atmaksu.
SM iepriekš skaidroja, ka airBaltic akcionāru starpā pēdējās dienās notikušas intensīvas sarunas par lidsabiedrības parādu lidostai Rīga, kurās ministrija paudusi nostāju, ka aviokompānijas parāds lidostai jāapmaksā jau tuvākajās dienās, kā arī nošķirti jārisina jautājumi par airBaltic parādu un par lidsabiedrības pārmetumiem lidostai.
SM arī norādīja, ka konstruktīva risinājuma gadījumā lidostas Rīga prasība tiesā pret airBaltic var tik pārtraukta jebkurā brīdi.
airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks, komentējot Gerharda paziņojumu, skaidroja, ka visu parādu atmaksāt nedomā, jo «mēs maksāsim Rīgas lidostai taisnīgu maksu, bet ne vairāk, kā maksā Ryanair». Fliks uzskata, ka airBaltic lidostai maksā divreiz vairāk nekā Ryanair.
Ķuzulis savukārt Nozare.lv atzina, ka ļoti pozitīvi vērtē satiksmes ministra iniciatīvu panākt risinājumu par aviokompānijas parāda atmaksu lidostai un cer, ka šī iniciatīva palīdzēs atrisināt samilzušo problēmu.
Ķuzulis uzsver, ka lidosta ir ieinteresēta vienoties ārpus tiesas, un redz to kā vienīgo pieņemamo risinājumu. Konflikta eskalācijai un parāda neatmaksāšanai neesot perspektīvas, tāpēc lidosta no savas puses darīšot visu iespējamo, lai vienotos ar airBaltic, un cer, ka nacionālā lidsabiedrība «būs gatava konstruktīvam un saprātīgam risinājumam».
Jau ziņots, ka lidosta Rīga pagājušajā nedēļā Rīgas apgabaltiesā iesniedza prasības papildinājumu par 3,4 miljonu latu parāda piedziņu no airBaltic. Iepriekš airBaltic apsūdzēja starptautisko lidostu Rīga pazeminātas maksas iekasēšanā par pakalpojumiem no Ryanair. Aviokompānija šajā saistībā vērsusies Konkurences padomē.
Rīgas apgabaltiesa pagājušajā nedēļā pieņēma pieteikumu un ierosinājusi civillietu, kurā prasītājs ir airBaltic, bet atbildētājs – lidosta Rīga. Kā aģentūru LETA informēja Rīgas apgabaltiesas kancelejas vadītājs Ilvars Tomsons, prasība iekļauta kategorijā par zaudējumu un parādu piedziņu. Sīkāku informāciju par šo lietu Tomsons atteicās izpaust.
airBaltic vērsusies tiesā ar gandrīz sešu miljonu latu prasību pret lidostu, jo tā nav sniegusi konstruktīvus priekšlikumus par vienlīdzīgas konkurences nosacījumiem lidostā visām aviokompānijām un airBaltic par viena pasažiera apkalpošanu lidostā Rīga maksā divreiz vairāk nekā īru aviokompānija Ryanair.