Aizvadītā gada skaļākās PR katastrofas pasaulē

Sabiedrisko attiecību katastrofa var skart jebkuru, pat uzņēmumus ar lieliem budžetiem un izcilām mārketinga stratēģijām. Negatīvu sabiedrības viedokli ir grūti mainīt un zīmolam ar to nākas jācīnās ilgi, uzskata Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas (LSAKA) izpilddirektore Sandra Krisberga.

«Karstais pīrādziņš» Krima – tā pieder Ukrainai vai Krievijai?

Coca-Cola Krievijas struktūrvienība Ziemassvētku apsveikumā sociālajā tīklā VKontakte stilizētā Krievijas kartē neiekļāva Krimu, Kaļiņingradu un Kuriļu salas. Pēc sašutuma vētras Coca-Cola atvainojās un nopublicēja jaunu kartes versiju. Krievijas iedzīvotāju prieki par to, ka liela multinacionālā korporācija atzīst Krimas pievienošanu par legālu, bija īsi. Sašutušie Ukrainas iedzīvotāji, atgādinot par pussalas okupāciju, Twitter dažu stundu laikā par trendu padarīja mirkļbirku #banCocaCola.

Tracis noslēdzās visnotaļ augstā līmenī: neveiklā karte tika dzēsta vispār, bet Coca-Cola Vašingtonas biroja vadītāja Keita Irvina oficiāli atvainojās Ukrainai. Šo «tehnisko kļūdu» pieļāvusi aģentūra, kas gatavo korporatīvo saturu un izvieto to sociālajos tīklos.

Volkswagen dīzeļmotori nav tik ekoloģiski tīri, kā jābūt

Neatkarīgi testi atklāja, ka Volkswagen (VW) EA 189 tipa dīzeļdzinēji rada 35 reizes lielāku piesārņojumu nekā pieļaujams. Pēc īsas aizbildināšanās ar tehniskām kļūdām koncerns atzina, ka līdz pat 11 miljoniem auto ir aprīkoti ar īpašām programmām, kas ļauj falsificēt kaitīgo izmešu rādījumus. Tā vadītājs Martins Vinterkorns atvainojās un pameta amatu. Tiesa, viņš vēl līdz šā gada beigām turpinās saņemt algu, kas pārsniedz desmit miljonus eiro gadā.

Skandāls uzņēmumam jau ir izmaksājis teju 26 miljardus ASV dolāru un būtiskus pārdošanas apjomu kritumus vairākās valstīs. Eiropas Savienībā VW nākas atsaukt 8,5 miljonus auto, tostarp apmēram 5 000 – Latvijā.

«Pareizais» farmācijas bizness – medikamentu cena palielinās neskaitāmas reizes

Diezin vai brīdī, kad Mārtins Škreli iegādājās Turing Pharmaceuticals, kāds nojauta, ka drīz viņš kļūst par «visvairāk ienīsto vīru Amerikā» un tiks dēvēts par «morāli bankrotējušu sociopātu».

Škreli uzņēmuma ražotajām toksoplazmozes ārstēšanai paredzētajām zālēm Daraprim paaugstināja cenu no 13,50 ASV dolāriem līdz 750 ASV dolāriem. Kādu reportieri Škreli nodēvēja par «garīgi atpalikušu cilvēku», pēc tam gan atzīstot, ka cenas pieauguma skaidrošana ir pieļautas kļūdas. Prese, viņaprāt, neizprotot farmācijas biznesu.

Decembrī Škreli tika aizturēts saistībā ar iespējamām manipulācijām ar vērtspapīriem un 11 miljonu ASV dolāru nozagšanu. Viņam arī nācās atkāpties no Turing Pharmaceuticals izpilddirektora amata.

Vai 35 minūšu brauciens patiešām maksā 12 tūkstošus dolāru?

Haime Hesela ar Uber taksometru Ņujorkā vēlējās no Austrumviljamburgas nokļūt Midtaunā. Tas ir 6,79 jūdzes garš 35 minūšu brauciens. Par braucienu izsniegts rēķins – 56,40 dolāru. Hesela to apstrīdējusi, jo šoferis apmaldījies. Uber piekritis un piedāvājis 15 dolāru atlaidi.

Tam sekojis pārsteigums – par braucienu mēģināts iekasēt 16 000 dolāru, vienlaikus piedāvāta kompensācija – 4 000 dolāru. Pēc niknas sarakstes piegādāts jauns rēķins… par 16 000 dolāru. Uber taisnojies, ka kļūdu radījis «cilvēciskais faktors». Heselai atgriezta visa summa, taču viņa atzīst, ka diezin vai ar šo kredītkarti vēl izmantos Uber.

Uber darbojas arī Tallinā un pērn publicētie darba sludinājumi liek domāt, ka tas drīzumā varētu būt pieejams arī Latvijā un Lietuvā.

Ref: 102.000.102.11572

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas