Amatpersonas nesniedz skaidru atbildi par valsts dotācijām LDz

Atbildīgās amatpersonas nesniedz skaidru atbildi, vai VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) nonācis vai drīzumā nonāks līdz situācijai, kad kompānijai būs nepieciešama valsts budžeta palīdzība, vēsta Latvijas Televīzijas raidījums de facto.

Iepriekšējais Ministru kabinets 2018.gada rudenī pieņēma indikatīvo dzelzceļa attīstības plānu, un Satiksmes ministrija ar LDz parakstīja īpašu līgumu, kas paredz, ka, atbilstoši Eiropas Savienības regulai, valsts finansiāli piedalās dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanā, ja LDz strādā ar zaudējumiem.

Jāatgādina, ka LDz pirms nedēļas paziņoja par 1 500 darbinieku atlaišanu, jo pagājušais gads no kravu apgrozījuma viedokļa bija sliktākais pēdējos 17 gados.

Vēl par šo tematu: Latvijas dzelzceļš plāno atlaist 1 500 darbinieku

Kompānijas finanšu situāciju pārzinoši avoti de facto minēja, ka darbinieku atbrīvošana varētu LDz šogad dot labākajā gadījumā dažu miljonu eiro ietaupījumu, bet sliktākajā – nekādu,

jo atlaistajiem darbiniekiem būs jāmaksā kompensācijas.

Nākamajā gadā atlaišanas LDz varētu dot 17 miljonu eiro ekonomiju, pauž raidījumā.

Vaicāts, vai LDz ir nonākusi līdz stāvoklim, kad kompānijai nepieciešama valsts palīdzība, satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) atbildēja, ka «pašlaik LDz vadība ar šādu indikāciju nav nākusi».

Ministrs pieļauj, ka šogad LDz ir iespēja strādāt ar pašu līdzekļiem. «Mērķis, protams, ir nākamos gadus samazināt izmaksas, lai pēc iespējas mazāk dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas attiektos uz valsts budžetu,» saka Linkaits.

Lūgts precizēt, vai viņš neizslēdz dzelzceļa dotēšanu no valsts budžeta, ministrs atbild, ka «šobrīd LDz pārrēķina visas prognozes, arī attiecībā uz nākamajiem gadiem. Tad arī varēs saprast kāda prognoze veidojas».

Arī LDz vadītājs Māris Kleinbergs LTV raidījumā Tieša runa tieši neatbildēja, vai LDz palīdzība varētu būt nepieciešama jau šogad. «Tas ir jautājums, kas ir dienas kārtībā, par kuru būs jārunā,» sacīja Kleinbergs.

Latvijas dzelzceļš šogad rēķina vēl zemāku kravu apjomu nekā pērn.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas