Ja rudenī un ziemā 15% no KASKO atlīdzību pieprasīšanas gadījumiem ir par plaisām vējstiklos, tad pavasarī šī attiecība jau sasniedz ceturto daļu, liecina apdrošinātāja If dati.
«Pavasara mēnešos šis skaitlis vidēji sastāda ceturto daļu no visām pieteiktajām KASKO atlīdzībām. Tieši martā pagājušajā gadā tie bija gandrīz 30%. Ņemot vērā stāvokli uz ceļiem, šajā pavasarī pieteikto atlīdzību skaits varētu būt vēl lielāks,» stāsta If Apdrošināšana Atlīdzību nodaļas vadītāja Līga Bērziņa. Piemēram, jau šī gada pirmajos divos mēnešos tika saņemti par 16% vairāk pieteikumu par akmeņiem un šķembām vējstiklos, nekā pērn, informē If.
«Ja ceļa segums ir bojāts, kā arī braucot pa grants ceļu, jābrauc lēnāk un jāpalielina distance ar priekšā braucošo auto, ārpus apdzīvotām vietām tiem jābūt vismaz 50 metriem. Jāuzmanās, ja priekšā brauc kravas auto – ja tā kravas nodalījums nav nosegts un ceļa segums ir īpaši bedrains, no kravas var izkrist kāds priekšmets,» brīdina Līga Bērziņa.
Ja uz ceļa notiek remonts, noteikti jāsamazina braukšanas ātrums. Tāpat, ja redzat tādas ceļa zīmes kā Uzbērta grants vai šķembas vai Ceļa seguma maiņa, jābūt īpaši piesardzīgiem. Plānojot braukšanas maršrutu, var mēģināt neizvēlēties ceļus ar grants segumu. Tomēr jāņem vērā, ka akmeņi vējstiklos ir problēma ne tikai uz grants seguma, bet arī uz reģionālajiem un galvenajiem autoceļiem, brīdina apdrošinātājs.
Ja akmens vai kāds cits priekšmets ir trāpījis vējstiklā, tiklīdz iespējams, jāveic bojājumu apskate. Ja stiklā ir izveidojusies plaisa vai cits bojājums, iespējami ātri tas ir jālabo, lai bojājums nekļūst lielāks un netraucē redzamību. Ja automašīnai ir KASKO apdrošināšana, tā segs vējstikla nomaiņu un remontu. Stikls noteikti ir jāremontē neatkarīgi no tā, vai auto ir nepieciešamā apdrošināšana. Jo ātrāk tas tiks darīts, jo lētākas būs remonta izmaksas, un, iespējams, varēs saglabāt oriģinālo vējstiklu.