Rasts risinājums, kā Rīgas Centrālajā stacijā divu sliežu ceļu vietā ierīkot četrus Eiropas platuma sliežu ceļus, kas ļaus nodrošināt ne tikai Rail Baltica vilcienu starptautiskos un lidostas savienojumus, bet arī starppilsētu un piepilsētas vilcienu apkalpošanu, informē projekta pārstāvji.
Nepieciešamību iekļaut papildus divus sliežu ceļus, lai nodrošinātu arī reģionālo satiksmi uz Eiropas sliežu platuma ceļiem, tika konstatēta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas darbības funkcionalitātes izpētē, ko veica RB Rail 2019.gada vasarā. Tajā tika secināts, ka četru sliežu ceļu risinājums būtiski uzlabos stacijas funkcionalitāti un iespējas apkalpot gan reģionālos vilcienus, gan starptautiskos maršrutus.
Besix International Europe vadītājs un Bererix padomes loceklis Niks de Rūks (Nic de Roeck) stāsta, ka līguma noslēgšanas laikā darba uzdevuma paredzēja integrēt Rīgas Centrālajā stacijā divus papildu sliežu ceļus.
Rūks norāda, ka jaunie risinājumi ļaus Rīgas Centrālās stacijas Rail Baltica daļa teju dubultot veiktspēju.
«Šobrīd ir ļoti svarīgi veikt precīzus plānošanas darbus un Rail Baltica projektā pieņemt tādus lēmumus, kas ļauj izmantot pilnu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kapacitāti nākotnē. Stacijai ir jākļūst par modernu pilsētas satiksmes mezglu, un mūsu uzdevums ir atbalstīt tādus risinājumus, kas to nodrošina,» komentē satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).
Starptautiskā inženieru komanda pēc uzdevuma saņemšanas no Satiksmes ministrijas 2019.gada nogalē kā arī darba ar projekta ieviesējiem – Latvijas Dzelzceļu, Eiropas Dzelzceļa līnijām un RB Rail – Bererix ir izveidojusi risinājumu sliežu ceļu izkārtojumam, projektējot to kā četru Eiropas platuma sliežu ceļu versiju, nesamazinot plānotos desmit Latvijas Dzelzceļa sliežu ceļus. Atbilstoši ir pielāgots arī tālākais būvniecības plāns, informē projekta pārstāvji.
Lasiet arī: Rail Baltica īstenošanai nepieciešamo nekustamo īpašumu atsavināšanai varētu tapt atsevišķi noteikumi
Bererix projektēšanas un projekta saskaņošanas darbus turpinās līdz pat 2021.gada pavasarim, kad sāksies būvniecības darbi. Pirmie sagatavošanas un demontāžas darbi, kā arī atsevišķi būvniecības darbi sākies jau 2020.gada nogalē.
Pilnsabiedrībā Bererix ar mērķi īstenot projekta Rail Baltica nozīmīgu daļu – Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu ceļu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un tuvējās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību – apvienojušies Beļģijas uzņēmums Besix Group, Latvijas būvniecības firma RERE Būve un Itālijas būvniecības firma Rizzani de Eccher.