Aptauja: Iedzīvotāji mazāk dzer gāzētos dzērienus un limonādes

20% respondentu norādījuši, ka samazinājuši gāzēto dzērienu un limonādes patēriņu, bet 23% iedzīvotāju ikdienā pasākuši dzert vairāk ūdeni, liecina jaunākais Maxima mazumtirdzniecības kompass pētījums.

Ūdens patēriņš pieaudzis arī respondentu vidū no 18 līdz 24 gadiem – 29% norādīja, ka to izvēlas aizvien biežāk.

Gāzēto dzērienu un limonādes patēriņš visvairāk samazinājies vecuma grupās no 18 līdz 24 gadiem (36%) un no 55 līdz 63 gadiem (22%). Novērots, ka vismazāk gāzētos dzērienus un limonādes patērē iedzīvotāji vecumā no 64 līdz 74 gadiem – tikai 44%.

Maxima Latvija biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa norāda, ka arī pārdošanas dati apstiprina, ka klienti arvien vairāk domā par veselīgu dzīvesveidu un pēdējo piecu gadu laikā ūdens apgrozījums bezalkoholisko dzērienu kategorijā palielinājies visstraujāk.

Kaktiņa atzīmē, ka pērn pārdoto ūdens litru daudzums pieauga par 26,8% un līdzīgas tendences novērojamas arī Igaunijā un Lietuvā.

Saldināto dzērienu kategorijā apgrozījuma pieauguma līderos izvirzās Latvijas tradicionālais dzēriens kvass – tā patēriņš pieaudzis par 19,3 procentpunktiem, bet samazinājies pieprasījums pēc vitamīnu dzērieniem, liecina Maxima dati.

Visbiežāk patērētie bezalkoholiskie dzērieni iedzīvotāju vidū ir tēja un kafija, vismaz reizi dienā tos izvēlas 92% respondentu.

Maxima Latvija pārdošanas dati liecina, ka kafijas patēriņā būtiskas izmaiņas nav novērotas, bet tējas apgrozījums ir samazinājies visās Baltijas valstīs; galvenokārt tas krities pēc tējas, kas nopērkama paciņās.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas