Aptauja: Iedzīvotāji iepērkas internetā, lai taupītu laiku

Vairāk nekā puse iedzīvotāju (51%) dod priekšroku pirkumiem tiešsaistē, lai tādā veidā ietaupītu laiku un pieņemtu lēmumu neatkarīgi no savas atrašanās vietas. Vēl 33% respondentu atzīst, ka tikpat svarīgs iemesls ir labākas cenas, liecina interneta veikala 220.lv veiktā aptauja.

220.lv rīkotās aptaujas dati liecina, ka trešdaļa respondentu iepērkas internetā vismaz reizi mēnesī (38,5%), bet trīs biežāk pirktās preču kategorijas, pēc aptaujas rezultātiem, ir apģērbi, apavi un aksesuāri; sadzīves preces un sadzīves tehnika. Visretāk tiek pirkta pārtika, kas liecina, ka patērētājiem šis vēl nav kļuvis par ikdienas paradumu un ir vajadzīgs laiks, lai pārtikas preču iegādi internetā uzskatītu par ērtu un drošu.

«Kopumā redzam tendenci, ka pirkumi tiešsaistē ir nevis izņēmums, bet vēl viens veids, kā iepirkties. Ja vēl pirms pāris gadiem tiešsaistes tirdzniecība saskārās ar dažādiem aizspriedumiem, tagad iedzīvotāji izceļ un novērtē tās ieguvumus. Galvenokārt, tiek novērtēta laika ekonomija, rīcības brīvība pieņemt lēmumu par pirkumu sev izdevīgā laikā neatkarīgi no atrašanās vietas, kā arī dominē cenas un piedāvājuma faktors, kas online veikalus padara konkurētspējīgākus. Mūsu kā internetveikala mērķis ir nodrošināt tirdzniecību tur, kur ir pircējs, un šādai pieejai ir augošs pieprasījums, jo īpaši ņemot vērā tehnoloģiju attīstību,» atzīmē interneta veikala 220.lv mārketinga direktore Kristīne Kalēja/

Runājot par ierīcēm, kas tiek izmantotas pirkumiem internetā, aptaujas dalībnieki atzīst, ka izmanto dažādas ierīces, tomēr joprojām populārākais ir dators (49,9%), savukārt telefonu izmanto gandrīz 21% no aptaujas dalībniekiem.

Interesanta tendence vērojama aptaujas datos, uzdodot jautājumu par to, vai ir paradums vispirms aiziet uz veikalu, noskatīt konkrētu preci un tad to pasūtīt interneta veikalā. 60,3% aptaujāto to dara ļoti reti, tādējādi ļaujot secināt, ka uzticība interneta veikaliem un tur piedāvātajām precēm un pakalpojumiem ir augsta, atzīmē uzņēmumā.

Aptaujas dati arī liecina, ka reizēs, kad patērētājs atturējies no iepirkšanās internetā, iemesls ir bijusi vēlēšanās preci «aptaustīt», pirms to iegādāties (29,4%); vēl 26,2% ir raksturīgi spontāni pirkumi, kā arī ne vienmēr atmaksājas maksāt par piegādi – tā norādīja 23,6% aptaujāto.

Ref:224.000.103.3667

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas