Apvienojot interneta saziņas platformas WhatsApp, Messenger un Instagram vienā, Facebook izpilddirektors Marks Cukerbergs, solījis koncentrēties uz lietotāju datu aizsardzību. Paziņojums speciālistu vidū uztverts ar skepsi un vērtēts kā biznesa gājiens Messenger dominējošā stāvokļa saglabāšanai.
Britu ziņu portāls The Guardian raksta, ka trešdien, 6.martā, sociālo tīklu milža vadītājs emuāra ierakstā atzinis «mums pašlaik nav laba reputācija attiecībā uz tādu pakalpojumu izstrādi, kas aizsargātu lietotāju datus».
Tomēr viņš vārdos paudis lielu apņēmību darīt to drīzumā, kad uzņēmums izstrādās jaunu pakalpojumu, lai Facebook piederošo sociālo tīklu saziņas platformas apvienotu vienā.
Jaunajā ziņapmaiņas pakalpojumā plānots nodrošināt, ka lietotāju sarakste netiek ilgstoši uzkrāta, bet gan ar laiku automātiski dzēsta, un ka tehnoloģiskā ziņā pakalpojuma pamatā būtu pilnīgas šifrēšanas (end-to-end encryption – angļu val.) princips.
Tā kā Facebook pēdējos datos ir kļuvis bēdīgi slavens, kā platforma, kur dažādi nelabvēļi mērķtiecīgi izplata viltus ziņas, slepus uzkrāj un izmanto lietotāju datus, un pat vietām pasaulē veiksmīgi musina uz vardarbību, nav brīnums, ka Cukerberga jaunākais paziņojums ir uztverts ar skepsi.
Spilgti izteicies eksperts Aškans Soltani (Ashkan Soltani), bijušais Amerikas Savienoto Valstu Federālās Tirdzniecības komisijas vecākais tehnoloģiju speciālists. Viņa ieraksts mikroemuāru vietnē Twitter vēsta: «Es stingri atbalstu to, lai patērētāji internetā varētu sazināties tā, ka tiek respektēta viņu personīgā telpa, taču šis gājiens ir pilnībā stratēģiska spēle, lai izmantotu personas datu aizsardzību kā priekšrocību konkurences cīņā un vēl vairāk nostiprinātu Facebook kā dominējošās ziņapmaiņas platformas pozīcijas.»