VAS Pasažieru vilciens cer, ka iegādājoties aptuveni 280 miljonus latu vērtos elektrovilcienus, pa dzelzceļu pārvadāto pasažieru skaits Latvijā pieaugs vismaz par 20%.
«Neviens mūsdienās nevar iedomāties vagonu bez gaisa kondicioniera, zemās grīdas, aprīkojuma cilvēkiem ar ierobežotām pārvietošanās spējām, normālas tualetes, sēdekļiem, apgaismojuma, informēšanas sistēmas. Protams, šiem vilcieniem ir jābūt pavisam citā tehniskajā kvalitātē nekā tiem, kas darbojas patlaban,» intervijā Latvijas avīzei norāda VAS Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs, piebilstot, ka jaunajos vilcienos būs pavisam cits braukšanas komforts.
Viņš arī uzsver, ka biļešu cenas jauno vilcienu iegāde neietekmēšot – patlaban pasažieris samaksā vien 40% no biļetes cenas, pārējo sedz valsts. «Mūsu projekts ir balstīts uz līdzīgu finansēšanas modeli. Tātad cenas būs tajā pašā līmenī,» sola uzņēmuma vadītājs. Ar jaunajiem vilcieniem Pasažieru vilciens cer atgūt zaudētos pasažierus, kas patlaban uz darbu dodas ar automašīnām. «Viņi ir maksātspējīgie cilvēki, kas diemžēl mūsu servisa līmeņa dēļ vairs vilcienus neizmanto. Pasaules prakse pierāda – ieviešot jaunu ritošo sastāvu un piedāvājot citas kvalitātes servisu, pasažieru daudzums palielinās par 20%,» tā A. Židkovs.
Jau 2012. gadā ir jāparādās pirmajiem testa vilcieniem. Tad tiks vērtēts vai vilcieni atbilst Pasažieru vilciena prasītajām tehniskajām specifikācijām. Optimistiskajā variantā 2012. gada beigās vai 2013. gadā sāksies regulārās piegādes. Tas turpināsies līdz 2015. gadam, kad nomainīs visu elektrovilcienu parku.
Kopumā par aptuveni 280 miljoniem latu (tostarp arī 100 miljonu latu Eiropas Savienības Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums), paredzēts iegādāties 34 elektrovilcienu vienības, septiņus dīzeļvilcienus un nodrošināt šo vilcienu apkopi uz 30 gadiem.
varētu sākt ar to, ka nelaist iekšā tos “uvažajemija posažiri, predlagajetsa superklej moment, on klejit … “,
Brauksim kā Eiropā.. maksāsim arī kā Eiropā… Cieti !!!!
Superklej :D
šitie vilcieni arī ir labi!
TOTĀLI vajag ventilāciju – kondicionierus – sildītājus pašreiz esošajos vilcienos un viss buus kaartībā.
°
°
Ko nozīmē zemās grīdas vilcieni? vilcieni kuros būs par 20cm zemāk grīda?:D beidziet. mērķi neattaisno līdzekļus.
Man jau zemās grīdas autobusi un trolejbusi ir jau apriebušies. Es stingri pieprasu, lai Latvija neiepērk jaunos vilcienus, jo tie agri vai vēlu būs apriebušies. Man diemžēl arī jaunie Rīgas tramvaji drīz būs apriebušies uzbāzīgo kondicionieru dēļ.