Domājot par to, kā kā jāmainās alkoholisko dzērienu reklāmai Latvijā, alkoholisko dzērienu ražotāji un tirgotāji no apvienības ARTA uzskata, ka, pirmkārt, reklāmas nosacījumiem vai ierobežojumiem ir jābūt vienotiem attiecībā uz visa veida alkoholiskajiem dzērieniem, jo pēc būtības tas ir un paliek alkohols.
Otrkārt, pilnīga alkoholisko dzērienu reklāmas ierobežošana piemēram televīzijā vai vides reklāmās nenesīs nekādu atdevi, jo būs mākslīgs šķērslis, kas viegli apejams, izmantojot plašās un dažādās starptautisko, sociālo un interneta mediju iespējas, kas pieejami Latvijā, pauž ARTA valdes loceklis Vitolds Bremmers.
Latvijā jau vairākkārt ir bijuši mēģinājumi kaut ko ierobežot, kas ne ar ko nav beigušies. Sabiedrību nepieciešams izglītot, ievērot reklāmas ētiskos kritērijus nevis aizliegt reklamēt, lai uzskatītu, kas tādējādi tiek atrisināts atkarības jautājums, norāda Bremmers.
Treškārt – ARTA biedri redz pamatu diskusijai par dzērienu reklāmas saturu un izpratni par tā ētiskumu. Alkoholisko dzērienu reklāmai nepieciešama kvalitatīvi jauna pieeja – tā var kļūt par kanālu, kas runā par atbildīgu, mērenu dzērienu lietošanu, nebraukšanu dzērumā un citām sekām, ko raisa pārmērība un bezatbildība – tas ir virziens, kurā jāiet, pauž ARTA biedri.
Mēs lasām ziņās par iereibušu pusaudžu neadekvātu rīcību. Neveiksmi cieš mēģinājumi izslēgt alkohola pārdošanu nepilngadīgiem. Tā ir problēma, kas jānovērtē laicīgi un valsts līmenī jāmeklē veidi, kā to risināt. Šajā aspektā neviens neliedz valstij veidot jauniešus uzrunājošas izglītojošas reklāmas par alkohola lietošanas sekām nenobriedušam organismam, rezumē ARTA valdes priekšsēdētājs Edmunds Demiters.
ARTA biedri no Dylan Distribution uzsver, ka eksistē starptautiski standarti kā piemēram tā sauktais Amsterdamas reklāmas kods, kas daudz plašāk definē atbildību un morāles principus alkohola reklāmās un varētu kalpot par pamatu, pārskatot alkohola reklāmas nosacījumus.
Labāk nevis aizliegt reklāmu, bet uz pudelēm lieliem burtiem uzrakstīt par kaitīgumu.