Amatpersonu, būvnieku un pašvaldību pārstāvju klātbūtnē trešdien, 2.septembrī, tika svinīgi atklāts autoceļa posms ar visaugstāko satiksmes intensitāti valstī – Jūrmalas šosejas (A10) posms no Rīgas robežas līdz pieejām Jūrmalas caurlaižu punktam (13,41.–19,25. km), ziņo VAS Latvijas Valsts ceļi.
Kā norāda LVC, satiksmes intensitāte tajā pērn sasniedza 48 540 transporta vienību diennaktī. Būvdarbi tika sākti 2019.gada jūnijā, un tos veica piegādātāju apvienība A.C.B. un Binders par līgumcenu 22,97 miljoni eiro (ar PVN), ko finansēja no valsts budžeta. Segas pārbūvi projektēja AS Ceļuprojekts.
Iepriekšējos remontdarbus Jūrmalas šoseja (A10) piedzīvoja gadsimtu mijā – pirms vairāk nekā 20 gadiem.
Atbilstoši projektam ceļa brauktuves sega pārbūvēta, izmantojot reciklēšanas tehnoloģiju – vecais asfalta segums safrēzēts, segas stiprināšanai samaisīts ar cementu, izlīdzināts, un tam pa virsu trijās kārtās ieklāts jauns asfalta segums. Atjaunotas arī nobrauktuves divlīmeņu satiksmes mezglā ar Rīgas apvedceļu A5 (Salaspils–Babīte), skaidro LVC.
Veicot būvdarbus no 2019.gada līdz atklāšanai, Jūrmalas šosejas posmā ieklāti 195 000 m² asfaltbetona trīs kārtās, veikti grunts darbi 150 000 m³ apjomā, pamatos iestrādāts cements 8 600 tonnu apjomā, izbūvēta drenāža 4 100 metru garumā un caurtekas 410 metru garumā.
Tāpat uzstādīti 200 apgaismes balsti un 350 spuldzes, 23 300 m drošības barjeru un divi kilometri drāšu žoga, 925 signālstabiņi, 144 ceļazīmes un 51 virziena rādītājs un informācijas zīmes. Veikta apzaļumošana ar augu zemi 15 cm biezumā 150 000 m² platībā, nozāģēti un izlauzti 316 koki un celmi.
Lasiet arī: Atklāts Vidzemes šosejas posms no Garkalnes līdz Sēnītei
«Jūrmalas šoseja ir visintensīvākais ceļa posms Latvijā, siltajās vasaras dienās satiksmes intensitāte te pārsniedz 70 tūkstošus transporta vienības diennaktī, un esmu pārliecināts, ka auto plūsma ar 100 tūkstošiem vienībām diennaktī ir tikai laika jautājums,» uzrunājot klātesošos, uzsvēra LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
«Šī ceļa parametri – pieslēgumi un divlīmeņu šķērsojumi – atļauj ieviest arī ātrumu 110 km/h, kas tiks izdarīts nākamajā vasarā.»
«Ir beidzies skaists darbs. Tā nu dzīvē ir sakritis, ka arī pirms 23 gadiem A.C.B bija tie, kas šeit klāja asfaltu, un kopš tā laika šoseja remontdarbus nebija piedzīvojusi. Šogad darbs ir izdarīts augstā līmenī, paldies autobraucējiem par izturību. Liels paldies valdībai, jo šis projekts ir pilnībā realizēts par valsts līdzekļiem. Novēlu arī turpmāk atrast līdzekļus šāda līmeņa projektiem. Lai labi ripo, brauciet ātri, bet droši,» atklāšanas pasākumā novēlēja A.C.B. uzņēmumu grupas operatīvais vadītājs Armands Sviķis.