2011. gada budžeta veidošanā Satiksmes ministrijai jāietaupa 18 miljoni latu. Pusi no šiem samazinājumiem, kas ir deviņi miljoni, veido samazinājums autoceļiem, intervijā Neatkarīgai Rīta Avīzei norādījis satiksmes ministrs Uldis Augulis.
«Mums jāspēj izmantot Eiropas struktūrfondu līdzekļi, kas 2011. gadā tiks novirzīti ceļu rekonstrukcijai, jo daudziem ceļiem ielāps ir pie ielāpa, un bedrītes lāpīt vairs nav jēgas. Ceļu būve ir ļoti svarīga nozare: ja nebūs ceļu, tad nebūs arī ekonomikas attīstības,» tā Augulis.
Ministrs sacījis, ka otra lieta, kas jāatrisina ir parādi. Jānomaksā iepriekšējo gadu parādi – gan tie, kas attiecas uz pastu, gan par autoceļu uzturēšanu pagājušajā ziemā. «Valdība tikko pieņēma lēmumu par finansējuma pārstrukturizēšanu, ir vajadzīgs tikai Saeimas lēmums, un tā mēs nākamo gadu sāksim no baltas lapas. Ir dotāciju samazinājums arī pasažieru pārvadātājiem,» sacījis satiksmes ministrs.
«Gada laikā esam iecerējuši reorganizēt pārvadājumu sistēmu, šim nolūkam vienojāmies par darba grupas sastāvu kopā ar Pašvaldību savienību, lai nebūtu tā, ka mēs dotējam visas vienā laikā un vienā virzienā braucošu autobusu līnijas,» atzīmējis Augulis, piebilstot, ka arī pārvadātājiem jādomā, lai viņu darbība būtu ekonomiski efektīva, lai uzņēmums pelnītu, nevis mocītos ar zaudējumiem un dzīvotu tikai no dotācijām vien.
Attiecībā uz ceļu nodevu paaugstinājuma, galīgais lēmums vēl neesot pieņemts. Ministrs atzīst, ka nodokļu slogs tiešām ir smags, īpaši daudzbērnu ģimenēm. Taču ministrija domā par to, lai autovadītajiem nenāktos uzreiz maksāt visu ceļa nodevu: daudz vieglāk būtu, ja nodevas summu sadalītu uz 12 mēnešiem.
Smagajiem auto ceļu nodokļu paaugstinājums pagaidām netiks ieviests: «ja viņiem tiks paaugstināta nodeva, tas var apstādināt pārvadājumus. Taču pārvadājumu firmas dod darbavietas un nodokļus,» sacījis Augulis.