Autovadītāji tuvākajā gada laikā pārsvarā plāno iegādāties lietotu automašīnu

Piektdaļa (21%) autovadītāju tuvākā gada laikā plāno iegādāties automašīnu, pārsvarā (17%) apsverot lietota auto iegādi, liecina Swedbank aptaujas dati.

Zīmīgi, ka trešdaļa jeb 31% no potenciālajiem auto pircējiem plāno iegadāties savu pirmo auto. Savukārt pārējiem būtiskākais apsvērums jau esoša auto nomaiņai ir tā vecums – 28% iedzīvotāju, kas apsver auto iegādi tuvākā gada laikā, vēlas to darīt, jo esošajam auto ir jau vairāk nekā desmit gadi. Tāpat par sava spēkrata nomaiņu vēl liek domāt esošās automašīnas tehniskie defekti (16%), liels nobraukums (12%) vai vēlme mainīt auto vismaz reizi trīs līdz piecos gados (12%). 

Jaunie autovadītāji sapņo par jaunu auto

Par automašīnas iegādi visbiežāk domā jaunie autovadītāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem (49%), kuriem lielākajai daļai plānotais pirkums būtu sava sapņa īstenošana par pirmo auto. Lai arī jaunie autovadītāji biežāk nekā citi sapņo par pilnīgi jauna auto iegādi, tomēr iecerējuši pirkt spēkratu, kas vecāks par pieciem gadiem.

Interesanti, ka arī iedzīvotāji (48%) ar vidēji augstiem ienākumiem (700 – 900 eiro mēnesī), kuri plāno iegādāties spēkratu tuvākā gada laikā, visbiežāk tomēr sliecas domāt par lietota auto iegādi un tikai 5% lūkojas jauna auto virzienā.

«Izbraucot ielās redzam, ka Latvijas lielāko pilsētu iedzīvotāju autoparkā aizvien dominē tādas auto markas kā Volvo, Volkswagen, Audi un BMW. Tieši šo ražotāju automašīnas stabili saglabā pozīcijas lietoto auto segmentā. Analizējot Swedbank datus redzam, ka vidējais automašīnas kalpošanas laiks vienam īpašniekam ir pieci gadi. Auto nomaiņas procesu nevar atlikt ilgstoši, jo ar gadiem būtiski palielinās auto remonta izmaksas, un kādā brīdī jauna auto iegāde ir racionāli pamatots lēmums,» komentē Swedbank Privātpersonu auto finansēšanas atbalsta nodaļas vadītājs Kaspars Sausais.

Sausais skaidro, ka līdz ar iedzīvotāju optimisma atgriešanos, tirgū vērojams arī jauno auto skaita pieaugums. Swedbank dati rāda, ka 2017.gada pirmajā ceturksnī jauno auto līzinga tirgus audzis par 30%.

«Līzingā iegādāto auto izvēli aizvien pamatā nosaka tādi racionālie kritēriji kā tehniskā komplektācija, uzturēšanas izmaksas un cena. Kopumā jauno auto segmentā savu uzvaras gājienu turpināja apvidus automašīnas, kas par populārāko iedzīvotāju izvēli kļuva jau 2012.gadā. Pieprasītākie jaunie auto ir šogad tā dēvētie pilsētas džipi – Nissan Qasqai, Nissan Juke un Toyota RAV4stāsta Sausais.

Iecienītāko marku vidū lietoti Volkswagen un Audi

Volkswagen (25%) un Audi (14%) ir auto zīmoli, kuru iegādi Latvijas iedzīvotāji apsver visbiežāk. Taču iecienītākās auto markas mainās atkarībā̄ no tā, vai autovadītāji iecerējuši iegadāties jaunu vai lietotu automašīnu. Lietotu auto potenciālie pircēji izteikti biežāk lūkojas Volkswagen un Audi markas automašīnu virzienā. Savukārt jaunu auto potenciālo pircēju simpātijas ir dažādas – piektdaļa (19%) velētos iegādāties Volkswagen zīmola auto, 18% – Toyota, bet katrs desmitais – Volvo, Nissan un BMW zīmolu automašīnas. 

Sievietes biežāk nekā vīrieši dod priekšroku Volkswagen un Nissan automašīnām (attiecīgi 31% un 17% sieviešu pretstatā 22% un 3% vīriešu). Savukārt vīrieši labprātāk brauktu ar Audi vai Volvo markas automašīnām (attiecīgi 18% un 8% vīriešu pretstatā 8% un 4% sieviešu).

Izvēloties auto, svarīgs izlaiduma gads un izmaksas

Iegādājoties auto, kā svarīgākos izvēles kritērijus iedzīvotāji min auto marku un izlaiduma gadu (69%), ekonomiskumu jeb motora jaudu un degvielas patēriņu (69%), automašīnas nobraukums (iegādājoties lietotu auto, 55%), cena un ikmēneša līzinga maksājums (53%), kā arī ekspluatācijas izmaksas (49%).

«Interesanti, ka tieši sievietes auto iegādes jautājumam pieiet krietni racionālāk nekā vīrieši. Izvēloties auto, dāmas primāri pievērš uzmanību spēkrata ekonomiskumam – motora jaudai un degvielas patēriņam (74% sieviešu pretstatā 66% vīriešu), kamēr vīriešiem svarīgākā ir auto marka un izlaiduma gads (73% vīriešu pretstatā 62% sieviešu). Tāpat sievietes divreiz biežāk nekā vīrieši pievērš uzmanību tam, cik auto ir kompakts – viņuprāt, jo mazāks un ekonomiskāks auto, jo labāk (atzīmē 17% sieviešu pretstatā 8% vīriešu),» norāda pētījuma pārstāvji. 

Aptaujā piedalījās 706 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku rajonos.

Ref:224.000.103.1094

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas