Aviokompānijas nedrīkst liegt pasažieriem ar kompensāciju izmantot pārstāvjus

Aviokompānijas nedrīkst likt pasažieriem ar kompensāciju pieprasījumiem vērsties tikai personīgi, liedzot izmantot pārstāvjus, stāsta Skyco izpilddirektors Marjus Stonkus (Marius Stonkus).

Viņš atzīst, ka atsevišķas aviokompānijas, tostarp Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic, klientiem ir norādījušas, ka ar kompensāciju pieprasījumiem viņi var vērsties tikai paši personīgi. Attiecīgi klienti it kā nedrīkst izmantot tādu kompāniju kā Skycop pakalpojumus.

«Ir šāda prakse. Tas šķiet neiedomājami, kā var šādā veidā ierobežot patērētāja tiesības. Tas ir kā aizliegt cilvēkam tiesības uz advokātu tiesā,» sašutumu pauž Stonkus.

Skycop izpilddirektors informē, ka šo barjeru uzņēmums mēģina labot caur tiesu praksi. «Līdz ar to būtu skaidrs, ka šāda rīcība nav pieņemama. Protams, arī mēs varētu apiet šos kompāniju uzstādījumus, piemēram, noslēdzot līgumu ar attiecīgo pasažieri, bet, mūsuprāt, tas sistēmu un visus procesus tikai lieki sarežģītu. Vēlamies, lai viss notiktu vienkārši un pasažieriem saprotami,» uzsver Stonkus.

Vienlaikus viņš norāda, lai gan airBaltic nav vienīgā aviokompānija, kas piekopj attiecīgu politiku, šādu lidsabiedrību nav daudz. «Lielās kompānijas, izņemot Ryanair, tā nerīkojas,» piebilda Skycop izpilddirektors.

Tāpat, pēc Stonkus teiktā, nereti aviokompānijas klientiem uzsver, ka ar sūdzībām un kompensāciju pieprasījumiem drīkst vērsties tikai caur aviokompāniju mājaslapām, kas bieži vien nav tik vienkārši.

«Piemēram, pamēģiniet iesniegt pieprasījumu franču aviokompānijai – mājaslapā informācija ir tikai franču valodā, attiecīgi, ja to nepārvaldāt, tad necik tālu netiksiet. Pat atrast sūdzību iesniegšanas sadaļu nemaz nav vienkārši. Tāpat mēdz būt sarežģījumi ar sūdzību iesniegšanu kompānijai Ryanair. Ja esi veiksmīgs, tad sistēma tevi izlaidīs cauri visai ātri, taču lielākoties izskatās, ka sistēmā tīšām ir atstāti tā saucamie «bagi», lai, spiežot apstiprināšanas pogu, nekas nenotiktu. Lietotājiem draudzīgās vietnēs, piemēram, iesniedzot pieteikumu, stājoties augstskolā, sistēma tev neļauj pabeigt apstiprināšanas procesu, ja neesi aizpildījis kādas ailītes vai arī kādās ievadījis neadekvātu informāciju, piemēram, adreses vietā ierakstījis telefona numuru. Vai tā notiek, sniedzot sūdzības aviokompānijai? Protams, nē. Ir miljoniem barjeras un viņi izmanto visus caurumus sistēmā, kurus var atrast,» stāsta Skycop izpilddirektors.

*Skycop ir Lietuvā reģistrēts uzņēmums, kas piedāvā ceļotājiem atvieglot naudas atgūšanu par kavētu, atceltu vai pārpildītu lidojumu.

Ref:224.000.103.3250

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas