Latvijas, Lietuvas un Igaunijas valsts tūrisma nozares vadītāji desmitās gadskārtējās tikšanās laikā vienojušies tūrisma tirgū startēt kopīgiem spēkiem ar vienotu Baltijas piedāvājumu.
Divu dienu ilgajā Baltijas valstu ekonomikas ministriju tūrisma departamentu un pārvalžu vadītāju tikšanās laikā 19.decembrī un 20.decembrī Tallinā parakstīts ne tikai tuvākā laikposma darbības plāns, bet arī kopīgā darba stratēģija 2014. gadam, konceptuāli iezīmējot vienotās aktivitātes tālākā perspektīvā, informē Tūrisma attīstības valsts aģentūra.
Turpmāk paredzēts tikties ne vien reizi gadā, kā līdz šim, bet darba sanāksmes notiks regulāri katru ceturksni. Tāpat pozitīvi vērtējams tas, ka kopā ar kolēģiem tiek izstrādātas prioritātes un darba plānošana skar gan aktuālo periodu, proti, kārtējos, 2012. gada uzdevumus, gan veicamo ilgtermiņā. Šis gads nozarē bijis ļoti veiksmīgs visās Baltijas valstīs, taču nedrīkst apstāties pie sasniegtā. Savukārt, lai dotos uz priekšu, spēki jāapvieno, uzsver TAVA direktors Armands Slokenbergs
Pēc Lietuvas tūrisma nozares vadītājas Raimondas Balnienes vārdiem, kopīgi izdos tūrisma un ceļu kartes un apvienos pūles publicitātes veicināšanā, piemēram, tiks sagatavota kopīga Baltijas prezentācija angļu valodā. Tāpat starptautiskajā izstādē Berlīnē visas trīs valstis apvienoti rīkos preses konferenci, un arī mārketinga partneris Vācijā būs kopīgs.
Ir saprotams, ka tūristi no lielām valstīm nebrauks uz kādu vienu mazu valsti, un mēs gribam, lai tās nebūtu ziemeļvalstis vai Balkāni, bet gan Baltija. Mēs kopīgi ieguldīsim naudu mārketingā un reklāmas materiālos, un ieguvēji būsim visi, par turpmāko sadarbību Tallinā teic Raimonda Balniene.
Tūrisma nozares vadītāji savā starpā arī sadalīja ietekmes sfēras, aicinot un uzņemot pie sevis žurnālistu vizītes. Lietuvai tika Ķīna, Igaunijai – ASV, bet Latvija gādās par Japānas tūristu piesaisti Baltijai.
Slokenbergs uzskata, ka panāktā vienošanās zināmā mērā apstiprina to, kas praksē jau sācis īstenoties. Viņaprāt, tūrisma tirgi Baltijas valstīs jau ir integrēti un lielākie tūrisma operatori strādā nevis katras atsevišķās valsts, bet visa reģiona mērogā. Tagad tikai šis pozitīvais faktors prasmīgi jāizmanto tālāk.
Ref: 102.000.102.565