Zviedrijas apģērbu zīmola H&M ienākšana Latvijas tirgū neesot nekas neiespējams, uzskata SIA Baltika Latvija vadītāja Maruta Ērgle, piebilstot, ka tas, ko H&M noteikti skatīsies, būs Baltijas tirgus kopumā, jo tādai lielai ķēdei nebūs jēgas ar zaudējumiem darboties vienā vai divos tirdzniecības centros Rīgā.
«Tajā pašā laikā patlaban mani izbrīna lielais spēlētājs Peek&Cluppenburg – kāpēc tas neattīstās un darbojas tikai vienā tirdzniecības centrā Rīgā? Arī tāds veiksmīgs zīmols kā Mark&Spencer Latvijā tomēr nepaplašinās,»spriež Ērgle.
Runājot par ārvalstu zīmolu piesaistīšanu Latvijas tirgum, kā svarīgu faktoru Ērgle norāda investoru uzticību tirgum, ekonomisko vidi, nodokļu politiku un tamlīdzīgus faktorus. «Ja šīs lietas nav sakārtotas, tad ārvalstu zīmoli nav ieinteresēti nākt uz tādu mazu tirgu, kāds ir Latvija.»
Ērgla norāda, ka joprojām pastāv arī legālo apģērbu mazumtirgotāju konkurence ar «tirgus preci», kura tiek ievesta bez dokumentiem no Turcijas un tamlīdzīgām valstīm. «Tas viss neveicina godīgu konkurenci,» atzīst Ērgle.
Reizēm kā nepamatotas viņa norādīja arī Valsts valodas inspekcijas prasības – piemēram, lai tiktu latviski tulkota pilnīgi visa vissīkākā informācija uz apģērbu birkas. «Līdz ar to godprātīgiem tirgotājiem jāīsteno dažādi pasākumi, kas prasa papildu izmaksas, kamēr tajā pašā laikā tirgū tiek pārdotas drēbes, kuru izcelsme vispār nav skaidra,» teic Baltika Latvija vadītāja.
Viņa gan uzskata, ka Latvijas tirgū ir pietiekams zemo cenu piedāvājums apģērbu mazumtirdzniecībā. «Manuprāt, tas ir stereotips, ka Latvijas apģērbu tirgū trūkst zemo cenu piedāvājuma,» atzīst Ērgle, kā piemēru nosaucot tādus zemo cenu zīmolus kā Cubus, New Yorker, Reserved.
Baltika Group pieder apģērbu zīmoli Monton, Mosaic, Baltman un Ivo Nikkolo.