Bankā: Strauji pieaugusi interese par kredītbrīvdienām

Ja pirms COVID-19 epidēmijas bankā par kredītbrīvdienām interesējās vien pāris klienti mēnesī, tad šobrīd jau nedēļas laikā kredītbrīvdienas piešķirtas vairāk nekā 500 Luminor klientiem, informē bankas pārstāvji.

Lielākoties tās bijušas nepieciešamas tieši hipotekārajiem kredītiem. Ņemot vērā ārkārtas situācijas radītās finanšu grūtības, Luminor pieejamas kredītbrīvdienas hipotekārajam kredītam līdz sešiem mēnešiem, patēriņa kredītam un līzingam – līdz trīs mēnešiem. Tās tiek piešķirtas, nemainot līguma nosacījumus un bez komisijas maksas, sola bankā.

«Redzam, ka šobrīd lielāko interesi izrāda tieši pašnodarbinātie, individuālie komersanti un mikrouzņēmēji. Savukārt skatoties pa nozarēm, dominē klienti, kas strādā tūrisma un dažādās transporta un pārvadājumu jomās. Galvenais, aicinām pie mums vērsties, tiklīdz saprot, ka varētu saskarties ar finanšu grūtībām,» norāda  Luminor vadītāja Latvijā Kerli Gabrilovica.

Lasiet arī: Saeima akceptē dīkstāves pabalstu maksāšanu un citus atbalsta pasākumus COVID-19 dēļ cietušajiem uzņēmumiem

Viņa atzīmē, ka pēdējā laikā pieprasījums pēc attālinātām konsultācijām ir pieaudzis gandrīz uz pusi. «Aicinām klientus būt saprotošiem, ja nākas nedaudz uzgaidīt –konsultantu jauda jau ir palielināta, un noteikti sniegsim atbildi, tiklīdz tas būs iespējams,» uzsver Gabrilovica.

Privātpersonām, kurām ir radušās finanšu grūtības apmaksāt ikmēneša kredīta maksājumu, kredītbrīvdienas iespējams pieteikt dažādiem aizdevumu veidiem –līzingam, hipotekārajam un patēriņa kredītam.

Bankā norāda, ka šobrīd dati rāda, ka visbiežāk šis atbalsts nepieciešams tieši hipotekārajiem kredītiem

– aptuveni 90% no kredītbrīvdienu pieteikumiem ir tieši šiem kredītiem, kam pamatsummas atmaksu iespējams atlikt uz periodu līdz sešiem mēnešiem.

Savukārt patēriņa un līzinga aizdevumiem – līdz trim mēnešiem. Jebkurā no šiem aizdevumu veidiem kredītbrīvdienas klients var pieteikt pilnībā attālināti, nedodoties uz banku, bet gan uzrakstot pieteikumu savā Internetbankā, un nekādas izmaiņas līgumā netiks veiktas, norāda Luminor.

Atbalsts pieejams arī korporatīvajiem klientiem – likviditātes grūtību gadījumā banka piedāvā trīs līdz sešu mēnešu kredītbrīvdienas. «Šis risinājums ļaus uz laiku samazināt izdevumus un atvieglot naudas plūsmu, lai pārdzīvotu finanšu grūtības. Galvenais, lai klients savlaicīgi un proaktīvi vēršas pie bankas ar vēlmi situāciju risināt,» turpina bankā.

Kredītbrīvdienas paredzētas tiem klientiem, kas nonākuši finanšu grūtībās un, situācijai stabilizējoties, tās klients varēs pārtraukt jebkurā brīdī.

«Tas nozīmē, ka šajā laikā tiek atlikta aizdevuma pamatsummas atmaksa, kas ļauj uzņēmumiem un mājsaimniecībām pārdzīvot brīdi, kamēr globālās pandēmijas ietekmes dēļ ir radušās finanšu grūtības. Piemēram, zaudējot darbu vai būtiski krītoties uzņēmuma ienākumiem, tas ļauj uz laiku atvieglot naudas plūsmu, līdz tiek atgūts iepriekšējais ienākumu līmenis,» komentē Luminor.

Atliktie maksājumi pēc kredītbrīvdienām tiek izdalīti uz attiecīgi atlikušo maksājumu periodu, kā arī arvien ir jārēķinās ar procentu maksājumiem, stāsta bankā.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas