BATL: Jaunajam satiksmes ministram jābūt profesionālim ar «stingru mugurkaulu»

«Jauno Ministru kabinetu būtu svarīgi izveidot vēl šogad, un jaunā sasaukuma ministriem daudz vairāk būtu jākoncentrējas un jāīsteno katras nozares aktuālie darbi, nevis jāļaujas politiskajām «intrigām», lai maksimāli izvairītos no sabiedrībai neizskaidrotiem, sasteigtiem vai novilcinātiem lēmumiem, kurus ir spiesti pieņemt pēdējā brīdī, kā tas bija, piemēram, gadījumā ar airBaltic investora piesaisti. Uzskatu, ka šāda veida stratēģisku un ekonomikai svarīgu lēmumu pieņemšana ir jāpieņem pārdomāti un konstruktīvi, izvērtējot visas iespējas, par pamatu ņemot nozares intereses,» norāda biedrības Baltijas Asociācija – transports un loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne.

«Satiksmes ministrija, kas pārstāv būtisku Latvijas tautsaimniecības nozari, jau vairāk kā mēnesi ir bez sava ministra. Tas nav pieļaujami situācijā, kad nozarē jārisina stratēģiski nozīmīgi jautājumi, piemēram, Latvijas dzelzceļa vadības maiņa, dzelzceļa infrastruktūras tarifu maksas izlīdzināšana, starptautiskās konkurētspējas stiprināšana un starptautisku iniciatīvu īstenošana, ko Latvija tagad ir uzņēmusies,» portālam Ir uzsver Antāne.

Viņasprāt, «patlaban ir vitāli svarīgi atrast kompetentu, profesionālu un darbspējīgu satiksmes nozares ministru, kas nekavējoties būtu spējīgs pārstāvēt nozares intereses un risināt gan iekšēji, gan starptautiski būtiskus jautājumus. Jaunajam satiksmes ministram būtu daudz ciešāk jāsadarbojas ar nozari, īstenojot uz nozares attīstību vērstu politiku un turpinot iesāktās nozares sakārtošanas iestrādnes, piemēram, darba grupas vadīšana saistībā ar Latvijas dzelzceļa tarifu maksas pārskatīšanu.»

Biedrība Baltijas asociācija – transports un loģistika jau vairākkārt uzsvērusi, ka primāri būtu jāpārskata Latvijas nekonkurētspējīgā dzelzceļa infrastruktūras tarifu maksa, kas ir novecojusi, neatbilst mūsdienu ekonomiskajai situācijai un nav konkurētspējīga. Latvijā dzelzceļa tarifu maksa ir viena no augstākajām Eiropas Savienībā (ES) – 9,97 eiro par vienu dzelzceļa kilometru, kamēr Lietuvā tā ir 7,14 eiro, bet Igaunijā – 4,63 eiro. Šo neizdevīgo infrastruktūras tarifu dēļ, tiek zaudētas miljoniem eiro vērtas kravas un kopējais pienesums Latvijas tautsaimniecības attīstībā, uzsver BATL prezidente.

«Lai veicinātu nozares attīstību un starptautisko konkurētspēju, ir nepieciešams izstrādāt vienotu vīziju par Latvijas kā tranzīta lielvalsts attīstību ilgtermiņā, kas ļautu daudz efektīvāk vest sarunas ar ieinteresētajām pusēm starptautiskā vidē. Atgādinu, ka vēl nesen pēc BATL iniciatīvas un ņemot vērā BATL priekšlikumus bijusī premjere Laimdota Straujuma vizītē Ķīnā panāca starptautisku vienošanos, apstiprinot, ka Latvija uzņemsies vadošo lomu sadarbības veicināšanā ar Ķīnu un jau nākamā gada pavasarī Latvijā tiks organizēta 16+1 dalībvalstu premjerministru forums Rīgā un veidots koordinācijas centrs.

Jaunajam ministram steidzami būtu jārisina arī jautājums par ES finansējuma apgūšanu nākamajam plānošanas periodam, par ko kritiski izteicies arī Latvijas Valsts prezidents Raimonds Vējonis, norādot uz ministriju vieglprātīgo attieksmi, kā rezultātā ir apdraudēta iespēja realizēt lielus investīciju projektus Latvijā. Piemēram, Satiksmes ministrijas pārraudzībā ir Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts, kur investīciju apjoms mērāms vairāk nekā 407 miljonu eiro apmērā un kurš joprojām vēl atrodas izstrādes procesā Satiksmes ministrijā,» tā Antāne.

«Jaunajam ministram jābūt kompetentam profesionālim ar «stingru mugurkaulu» un jāspēj ciešāk sastrādāties ar nozares pārstāvjiem pie viena darba galda, saskatot un izmantojot visas nozares attīstības perspektīvas, lai Latvija kļūtu par vienu no vadošajām metropolēm uz globālās tranzīta kartes,» teic BATL pārstāve.

BNN jau vēstīja, ka BATL vairākkārt ir vērsusi atbildīgo institūciju un amatpersonu uzmanību uz Latvijas transporta un loģistikas nozares izaugsmes iespējām Ķīnas virzienā, uzsverot, ka Latvijai ir jāuzņemas vadošā loma un jākļūst par līderi transporta un loģistikas jautājumos starp Baltijas valstīm jaunās Ķīnas iniciatīvas 16+1 ietvaros.

«Esmu patiesi gandarīta, ka Latvijas delegācijai Ķīnā ir izdevies panākt vienošanos par Latvijas vadošo lomu starpvalstu sadarbības iniciatīvas 16+1 īstenošanā. Uzskatu, ka Latvijai ir maksimāli jāizmanto visas 16+1 sniegtās priekšrocības. Līdz ar to šobrīd premjerministrei un  atbildīgajām institūcijām kopā ar nozari ir jāvelta visi spēki, lai uzsāktu darbu pie piedāvājuma koncepta izstrādes sadarbībai ar Ķīnu un sekmīgi sagatavotos 16+1 valstu līderu forumam nākamā gada pavasarī Rīgā. Vitāli svarīgi ir arī atrast kompetentu, profesionālu un darbspējīgu nozares ministru, kas nekavējoties būtu spējīgs pārstāvēt nozares intereses un risināt gan iekšēji nozarei būtiskus jautājumus, kā piemēram, dzelzceļa infrastruktūras tarifu izlīdzināšanas jautājumu, gan arī dibināt pozitīvu ilgtermiņa sadarbību Ķīnas un Austrumāzijas virzienā. Šobrīd Ķīna mums ir iedevusi «mazo pirkstiņu», mums – Latvijai  ir jābūt tik gudriem un saprātīgiem, lai spētu  paņemt visas tās iespējas, ko mums var sniegt šī iniciatīva!» iepriekš izteikusies Antāne.

Ref: 102.000.102.11345

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas